نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

گزارش از دادگاه ۳ فعال کارگری در سنندج

16-جولای-2013

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: روز شنبه ۲۲/۴/۱۳۹۱«حامد محمودی نژاد» فعال کارگری و عضو کمیته‌ی هماهنگی، همراه با وکیل خود در شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب اسلامی سنندج حضور یافت.

 

به دلیل عدم حضور قاضی پرونده در شعبه دادگاه این فعال کارگری تشکیل نشد. وکیل این فعال کارگری خواستار موکول نمودن جلسه‌ی دادگاهی به تاریخ دیگری گردید.

 

هم‌چنین به گزارش کمیته‌ی هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری، روز یکشنبه ۲۳/۴/۱۳۹۱ «بهزاد فرج اللهی» فعال کارگری و عضو کمیته‌ی هماهنگی به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد .

 

در پی محاکمه این فعال کارگری به طور غیابی در تاریخ ۱۲ تیر و اعتراض و درخواست واخواهی از دادگاه، وی طی یک تماس تلفنی به شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج فراخوانده و با حضور در این شعبه باردیگر بدون داشتن وکیل دادگاهی شد. در این جلسه‌ی کوتاه، قاضی پرونده «بهزاد فرج‌اللهی» را به یک سال حبس تعلیقی محکوم و این حکم در همان روز به وی ابلاغ شد.

 

از سویی خالد حسینی فعال کارگری ودیگر عضوکمیته‌ی هماهنگی در روز دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ مجددا مورد محاکمه قرار گرفته و طی دادگاهی نیم ساعته محکوم به یک سال حبس تعزیری گردید. نام‌برده در تاریخ ۱۵ تیر در شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج به طور غیابی محکوم به یک سال حبس تعزیری گردیده بود که این حکم مورد اعتراض این فعال کارگری قرار گرفته و خواهان واخواهی و تجدید محاکمه شد.

اتهام خالد حسینی عضویت در کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری از طرف قاضی اعلام شد که وی ضمن دفاع از حقانیت و استقلال کمیته‌ی هماهنگی، دفاع از حقوق کارگران را حق بی چون و چرای خود دانست. محاکمه این فعال کارگری به وکالت آقای حمید خلج انجام گرفت.

 

کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، ضمن محکوم کردن حکم صادره خواهان شکسته شدن این حکم و همچنین آزادی سایر کارگران و فعالین کارگری و زندانیان سیاسی می‌باشد.

زندانیان