نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آرش صادقی برای اجرای حکم ۱۹ ساله در دادسرا بازداشت شد

7-ژوئن-2016

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: ۴ فعال سیاسی که پیش‌تر پرونده‌شان به اجرای احکام دادسرای مقدس اوین ارسال شده بود، جهت اجرای احکام صادره احضار شدند.

به گزارش سحام‌نیوز، صبح امروز «آرش صادقی» برای اجرای حکم خود به دادسرای مقدس اوین رفت که در آن‌جا بازداشت شده است.

«آرش صادقی»، «گلرخ ایرایی»، «بهنام موسیوند» و «نوید کامران» در شهریورماه سال ۱۳۹۳ توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و توسط «ابوالقاسم صلواتی» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران در دادگاه بدوی محاکمه شدند. حکم این فعالین در دادگاه تجدیدنظر توسط «پور عرب» عینا تایید و به شرح زیر به «امیر رئیسیان» وکیل دو متهم اول پرونده ابلاغ گردید.

به گزارش آمدنیوز و بر اساس این گزارش، «ابوالقاسم صلواتی» رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، در مجموع ۲۹ سال حبس را برای این چهار فعال سیاسی در نظر گرفته است. این فعالان سیاسی و مدنی تا روز پنج‌شنبه ۲۰ خردادماه فرصت دارند تا خود را جهت اجرای حکم به دادسرای مقدس زندان اوین معرفی کنند.

بر اساس این احکام:
– آرش صادقی محکوم به پانزده سال حبس به علاوه ابلاغ چهار سال حکم تعلیق پیشین (مجموعا نوزده سال)،
– گلرخ ایرایی (همسر آرش صادقی) محکوم به شش سال حبس،
– بهنام موسیوند محکوم به یک‌سال به علاوه ابلاغ دو سال حکم تعلیق پیشین (مجموعا سه سال)،
– نوید کامران محکوم به یک‌سال حبس.

«آرش صادقی» دانشجوی اخراجی رشته فلسفه از دانشگاه طباطبایی، پیش از این نیز مدت طولانی را پس از جریانات ۸۸ به دلیل فعالیت‌های دانشجویی در زندان گذرانده است.

مادر این زندانی سیاسی در پی شوک ناشی از یورش شبانه ماموران امنیتی به منزل‌اش در سال ۱۳۸۹ از دنیا رفت و «صادقی» به اتهام پیگیری پرونده فوت مادر، بازداشت و حدود ۱/۵ سال در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات، جهت اعتراف به طبیعی بودن فوت مادر، تحت فشار قرار گرفته بود.

زندانیان