نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آرش هنرورشجاعی وبلاگ‌نویس به چهار سال زندان و شلاق محکوم شد

2-اکتبر-2011

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: آرش (محمدصادق) هنرورشجاعی وبلاگ‌نویس روحانی از سوی دادگاه ویژه روحانیت به چهار سال زندان و جریمه نقدی و پنجاه ضربه شلاق محکوم شد.

 

آرش (محمدصادق) هنرورشجاعی وبلاگ‌نویس روحانی و مدرس حوزه ی علمیه، امروز در دادگاه ویژه روحانیت به چهار سال حبس، هشتصد هزار تومان جریمه نقدی و پنجاه ضربه شلاق محکوم شد.

 

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» اتهامات اصلی وی اقدام علیه امنیت نظام، جاسوسی نظام جمهوری اسلامی و همکاری با سفارتخانه های اروپایی و … اعلام شده و این حکم بر مبنای این اتهامات صادر شده است.

 

هنرورشجاعی در دفتر آیت الله فقید منتظری فعال بوده و کتابی نیز نوشته است به نام «در مدار شریعت» درباره آیت الله شریعت مداری که به نظر همین مساله موجب برخوردها با وی شده است. همچنین از دیگر استنادات این اتهامات فتاوای شرعی وی در وبلاگ‌اش بوده است.

 

این حکم پس ازحدود تحمل یک سال زندان که شامل ۶ ماه انفرادی در بند ۲۰۹ اطلاعات اوین و پنج ماه حضور در بند ۳۵۰ و تحمل شکنجه‌های فراوان گه عواقبی چون بیماری‌های متعدد و صعب العلاج برای وی به همراه داشته صادر شده است.

 

لازم به یادآوری است که پدر ایشان (مرحوم دکتر تقی هنرور شجاعی) یک سال پیش در اثر بیماری به رحمت خداوند رفته و مادر پیر و بیمار او نیز در انتظار آزادی فرزندش روز شماری می‌کند و کسی را ندارد و فرزند دیگرش نیز در ایران زندگی نمی کند.

 

ضمن آرش هنرور شجاعی دارای تحصیلات دانشگاهی لیسانس حقوق – فوق لیسانس فلسفه – مسلط به پنج زبان زنده دنیا است. وی در تاریخ ششم آبان ماه سال گذشته در محل کارش در حوزه‌ی علمیه قم دستگیر شده و هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد.

برچسب ها:

زندانیان