نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آزادی عده‌ای دیگز از زندانیان سیاسی از زندان اوین

19-سپتامبر-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: فیض الله عرب سرخی، محسن امین زاده و میرطاهر موسوی  از زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات آزاد شدند.

 

به گزارش کلمه، فیض الله عرب سرخی، محسن امین زاده و میرطاهر موسوی از زندانی سیاسی حوادث پس از انتخابات، محبوس در زندان اوین عصر امروز در حالی با ابلاغ حکمی آزاد شدند، که کمتر از یک سال به پایان حبس هر کدام از آن ها باقی مانده بود.

 

فیض الله عرب سرخی، معاون وزیر بازرگانی دولت سیدمحمد خاتمی و زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، که دو هقته ی پیش در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و هم اینک در بیمارستان امام خمینی به سر می برد نیز با ابلاغ حکمی آزاد شد. این عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که تیرماه سال ۸۸ توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده بود، به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به گذراندن ۵ سال حبس محکوم شده بود.

 

میر طاهر موسوی، استاد دانشگاه، نماینده سابق مجلس و عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در سال ۸۸، که تابستان سال گذشته بازداشت شده و از چند ماه پیش به دلیل مشکلات قلبی در بیمارستان قلب تهران به سر می برد هفتم اسفندماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، به پنج سال حبس تعزیری در بلوچستان و ده سال تبعید به این استان محکوم شده بود.

 

محسن امین‌زاده در تاریخ ۲۶ خرداد ماه ۱۳۸۸ در جریان بازداشت های گسترده بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ صورت گرفت و به زندان اوین بند دو الف متعلق به حفاظت اطلاعات سپاه منتقل شد و ۴ ماه را در سلول های انفرادی سپری کرد. وی در حالی که حکم ۵ ساله ی خود را می گذراند چندی پیش به بیمارستان قلب تهران منتقل شده بود.

 

طی دو روز گذشته نادر بابایى، محمدعلی ولایتی و حسین زرینی نیز از بند ۳۵۰ زندان اوین آزاد شده بودند.

زندانیان