نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعزام سعید رضوی فقیه به بیمارستان

21-ژانویه-2015

گروه خبری: زندانیان -

 سایت نفس در قفس: سعید رضوی فقیه، روزنامه نگار زندانی و از فعالان اصلاح طلب که به بیمارستان اعزام شده، با خطر سکته قلبی رو به روست، با این حال ماموران و مسئولان زندان در پیگیری امور درمانی وی سهل انگاری و کارشکنی می‌کنند.

به گزارش کلمه؛ این فعال سیاسی که سال گذشته پس از انجام یک سخنرانی انتقادی در همدان بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان رجایی شهر کرج محبوس است، هفته پیش به بیمارستان منتقل شده است. اما مسئولان زندان برای درمان وی، تعلل می‌کنند.

این زندانی سیاسی از مشکلات حاد قلبی رنج می‌برد و به دلیل نداشتن غذای مناسب و عدم دریافت دارو در زندان، دچار گرفتگی شدید عروق شده است، به طوری که به گفته پزشکان خطر سکته قلبی او را تهدید می‌کند و نیاز به عمل جراحی باز قلب دارد. با این حال مسئولان زندان با علم به اینکه وی قادر به پرداخت هزینه‌های سنگین عمل جراحی نیست، از پرداخت این هزینه‌ها امتناع می‌کنند.

او هم اکنون در بخش اورژانس قلب بیمارستان امام خمینی تهران بستری است و چند مامور امنیتی به شدت او را ایزوله کرده و از ارتباط وی با دیگران جلوگیری می‌کنند. رضوی فقیه نیز گفته است که در اعتراض به سهل انگاری و تعلل زندان رجایی شهر در رسیدگی به درمانش اعتصاب غذا خواهد کرد؛ اقدامی که با توجه به شرایط خطیر وی، ممکن است تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

با این حال، بهداری زندان رجایی‌شهر به رغم دستور واضح دادستانی مبنی بر دریافت درمان مناسب در مرکز مناسب پزشکی و به هزینه زندان، از انتقال وی به بیمارستان‌های تخصصی جلوگیری می‌کند و اجازه پیگیری امور توسط همراهان او را نیز نمی‌دهد.

برچسب ها:

زندانیان