نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعزام یعقوب ملکی از زندان اوین به بیمارستان فارابی

10-می-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: یعقوب ملکی کاکلر جهت عکسبرداری و معاینات چشم پزشکی روز چهارشنبه هجدهم اردی‌بهشت ماه، از زندان اوین به بیمارستان فارابی تهران اعزام شد.

 

به گزارش هرانا، یعقوب ملکی، از زندانیان محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، روز چهارشنبه هجدهم اردی‌بهشت ماه به بیمارستان فارابی تهران اعزام شد و پس از معاینه‌ی چشم پزشکی و عکسبرداری مجددا راس ساعت دو بعدازظهر به زندان اوین بازگردانده شد.

 

آقای ملکی که در دوران بازجویی توسط بازجویان وزارت اطلاعات مورد بدرفتاری قرار گرفته بود و بر اثر ضربات وارده بخشی از نقاط بدنش از جمله چشم چپش دچار آسیب‌های جدی شده است و طی این مدت به دلیل بی‌توجهی مسئولان زندان اوین و دادستانی تهران، بینایی آقای ملکی در معرض خطر قرار گرفته است.

 

براساس تشخیص پزشکان متخصص می‌بایستی چشم چپ این زندانی سیاسی در اسرع وقت جراحی می‌شد ولی تاکنون نسبت به این مهم هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته و همین امر باعث شده تا این زندانی سیاسی در خطر نابینایی قرار بگیرد.

 

یعقوب ملکی از خلبانان و افسران عملیاتی جنگ ایران و عراق است که در سال ۱۳۷۳ به علت اختلاف با رئیس ستاد وقت نیروی هوایی پس از بیست سال سابقه‌ی کار در نیروی هوایی، بازنشسته شد.

 

وی در تاریخ ۱۴ اردی‌بهشت ۱۳۸۹ توسط اداره‌ی اطلاعات شهرستان ارومیه بازداشت و چندین ماه توسط بازجویان این اداره شکنجه شد که پس از ضرب و شتم‌های فراوان به درخواست وزارت اطلاعات به زندان اوین منتقل و در آنجا بازجویی‌هایش از سر گرفته شد.

 

یعقوب ملکی توسط شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست پیرعباسی به اتهام‌هایی نظیر “طراحی کودتا” و “همکاری با دول متخاصم” به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

برچسب ها:

زندانیان