نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعلام اعتصاب غذای سعید حسین‌زاده در پی دستگیری مجدد و انتقال به اوین

12-جولای-2016

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: سعید حسین‌زاده موحد که روز دوشنبه ۲۱‌ تیر و به دنبال مراجعه به دادیار زندان اوین بازداشت شد، اعتصاب غذا کرده است.

به گزارش رادیو زمانه، او پس از بازداشت مجدد، در نامه‌ای اعتصاب غذای خود را اعلام کرده و نوشته است: «بدین‌وسیله اینجانب سعید حسین‌زاده موحد اعلام می‌کنم از امروز ظهر ۲۱ تیر ماه ۹۵ و از زمان حضورم در دادیاری دادسرای انقلاب دست به اعتصاب غذا زده‌ام.»

حسین‌زاده موحد در این نامه سه خواسته را برای پایان دادن به اعتصاب غذایش مطرح کرده است:

  • پذیرش اعلام وکالت وکیل جدید و عدم کارشکنی و جلوگیری از مطالعه پرونده و اعاده دادرسی.
  • عدم جلوگیری از رسیدگی پزشکی و درمانی و اعزام به بیمارستان و مراکز درمانی به‌خصوص در مورد تزریقات مفصلی و ستون فقرات به صورت هفتگی و اجرایی شدن هرچه سریع‌تر عدم توانایی تحمل کیفری و مرخصی درمانی.
  • جلوگیری از دخالت‌های اطلاعات سپاه در پرونده او.

سعید حسین‌زاده موحد اسفند‌ماه سال ۹۴ با مرخصی درمانی از زندان اوین آزاد شده بود.

او که به دلیل آسیب‌های وارده در طول دوران بازداشت قبلی خود همچنان نیاز به درمان دارد، پس از مراجعه به حاجیلو، دادیار زندان اوین، دستگیر و به بند چهار این زندان منتقل شد.

حسین‌زاده موحد در روزهای پایانی سال ۹۴ پس از یک اعتصاب غذای طولانی که به اعتصاب خشک هم منتهی شده بود، به مرخصی درمانی آمده بود.

این زندانی سیاسی که در پی فشار به خانواده و وثیقه‌گذارش مجبور به معرفی دوباره خود به زندان شده، در زندان به بیماری‌های گوارشی، تنفسی و نارسایی قلبی، روماتیسم حاد و درد مفاصل دچار شده است.

زندانیان