نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال علی معزی به مراکز درمانی

20-اکتبر-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: روز گذشته علی معزی به جهت انجام آزمایش به خارج از زندان منتقل و بدون انجام درمان مشخصی به زندان عودت شد.

 

به گزارش هرانا، علی معزی زندانی سیاسی زندان ندامتگاه مرکزی کرج طی روز گذشته به مرکز تصویر برداری پزشکی کرج منتقل و پس از انجام عکس برداری به زندان عودت شد.

وی که به سرطان مثانه مبتلاست و از ناراحتی کلیه نیز رنج می‌برد، تا کنون از خدمات درمانی مناسب در داخل زندان و یا بستری شدن در بیمارستان مجهز خارج از زندان محروم بوده است.

 

بنا به این گزارش، مسئولین حتی حاضر به دادن مرخصی درمانی به این زندانی سیاسی سالخورده نیستند و به علت کمبود دارو در زندان بیماری وی رو به وخامت گذاشته است.

 

وی که سابقه بازداشت و زندان در دهه ۶۰ را نیز دارد در پاییز ۸۷ پس از بازگشت از عراق و ملاقات با اعضای خانواده‌اش، در شهر کرج دستگیر و به دو سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که پس از تحمل دو سال حبس در زندان رجایی شهر و آزادی از زندان، مجددا در ۲۲ خرداد ماه سال ۹۰ به دلیل شرکت در مراسم علی صارمی از زندانیان سیاسی اعدام شده بازداشت شد.

 

نامبرده سپس بصورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد که با حساب محکومیت ۳ سال حبس تعلیقی پرونده قبلی، وی باید مدت ۴ سال را در زندان بسر برد.

زندانیان