نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال هوتن دولتی به بیمارستان خمینی

12-مارس-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: هوتن دولتی از فعالان سیاسی به بیمارستان خمینی منتقل و پس از انجام معاینات به زندان بازگردانده شد.

 

به گزارش هرانا، هوتن دولتی از اعضای جبهه ملی ایران و رئیس سازمان دانش آموختگان این حزب برای پیگیری وضعیت درمانی خود به بیمارستان خمینی اعزام و پس از انجام آزمایشات و معاینات ضروری به بند ۳۵۰ زندان اوین بازگردانده شد.

 

یک مبنع مطلع که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: «پزشکان و متخصصان بیمارستان خمینی گفته‌اند وی برای ادامه روند درمان خود باید مجددا برای انجام آزمایش‌ها و معاینات تکمیلی به بیمارستان مراجعه کند.»

 

هوتن دولتی روز شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۱ با مراجعه ماموران امنیتی به منزلش بازداشت شد.

 

وی پس از سپری کردن حدود یک ماه در انفرادی‌های بند ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل و در خرداد ماه سال جاری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر بیانیه‌ها و پیامهای جبهه ملی و عضویت در این جبهه و تشکیل گروه تهیه فیلم و مستند محاکمه و در ‌‌‌‌نهایت به ۳ سال حبس تعزیری محکوم گردید.

 

این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ١/۵ سال حبس تعزیرى و ١/۵ سال حبس تعلیقى و نیز ۵ سال محرومیت از فعالیت در فضاى مجازى و عضویت در احزاب سیاسى تغییر کرد.

 

این زندانی سیاسی که از بیماری پرولاپس دریچه می‌ترال رنج می‌برد، ۳۷ ساله و متولد تالش است. وی علاوه بر عضویت در جبهه ملی ایران فعال محیط زیست و از پایه گذاران سازمان‌ «صلح سبز ایران» در سال ۱۳۸۰ می‌باشد.

برچسب ها:

زندانیان