نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت احمدرضا حائری، برادر سعید حائری از زندانیان بند ۳۵۰ اوین

12-می-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: احمدرضا حائری، برادر سعید حائری که در حال حاضر دوره محکومیت خود را در بند ۳۵۰ زندان اوین می گذراند بازداشت شد.

به گزارش ندای سبز آزادی، پس از هجوم نیروهای امنیتی به بند ۳۵۰ زندان اوین و ضرب و شتم زندانیان سیاسی و اعتراضات خانواده ها فشارها به خانواده زندانیان افزایش یافته است.

پیش از این کاوه دارالشفاء برادر یاشار دارالشفاء دیگر زندانی بند ۳۵۰ زندان اوین بازداشت و پس از دو هفته آزاد شده بود.

سعید حائری از زندانیانی بوده است که از بین تونل باتون عبور داده شده و آثار ضربات باتون و ضرب و شتن به صورت کبودی و تورم بر روی بدن او مشهود بود.

سعید حائری، عضو سابق کمیته گزارشگران حقوق بشر ۲۲ آذر ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم دو سال حبس تعزیری خود به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.

سعید حائری در تاریخ ۲۹ آذرماه ۸۸ به همراه سایر اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر از جمله شیوا نظرآهاری و کوهیار گودرزی بازداشت و پس از تحمل هشتاد روز حبس، در تاریخ ۱۹ اسفند همان سال با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاده شده بود.

این فعال حقوق بشر در شهریورماه ۱۳۸۹ به اتهام «اخلال در نظم عمومی» و «اجتماع و تبانی» از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیر عباسی به تحمل دو سال و شش ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به دوسال حبس تعزیری تقلیل یافت.

زندانیان