نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت ۲۰ کارگر شهرداری اهواز غیرقانونی بود/ دست اندرکاران بازداشت از کارگران عذرخواهی کنند

20-ژوئن-2016

گروه خبری: زندانیان - کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهواز گفت: بازداشت ۲۰ کارگر شهرداری غیر قانونی انجام شده و اگر موضوع حل نشود، از طریق هیات‌های حل اختلاف پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا,مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهواز روز گذشته، در نشست هم اندیشی با رسانه ها در سالن جلسات این اداره کل اظهار کرد: بازداشت کارگران شهرداری اهواز غیرقانونی بود و اگر موضوع حل نشود پرونده را در هیات های حل اختلاف طرح کرده و حقوق کارگران را از این طریق دنبال می کنیم.

وی توضیح داد: شکایتی از کارگران شهرداری منطقه ۴ به اداره کار نرسیده اما پیش از بازداشت کارگران جلساتی با شهردار اهواز و مسوولان شهرداری منطقه ۴ برگزار کردیم که شهردار اهواز قول داده بود مشکل را حل کند.

صفائی با اشاره به بررسی فیش های حقوقی کارگران شهرداری منطقه ۴ در این جلسات، افزود: به شهرداری اعلام شده بود که محاسبات اشتباه و حقوق کارگران نادیده گرفته شده است.

وی با انتقاد از وارد کردن اتهام امنیتی به تجمع صنفی کارگران، گفت: اعتراض کارگران شهرداری اهواز امنیتی نبود، بلکه مطالبه کارگران کاملا صنفی و به حق بود که به آن جنبه امنیتی داده شد.

صفائی ادعای شهرداری مبنی بر اغتشاش و شکستن شیشه ها توسط کارگران را نیز رد کرد و افزود: بر اساس اخباری که داریم این ادعا واقعیت ندارد و کارگران مرتکب چنین اعمالی نشده اند.

وی ضمن اظهار تاسف از بازداشت کارگران گفت: تمام مسوولان و دست اندرکاران بازداشت کارگران شهرداری اهواز باید از آن ها عذرخواهی و دلجویی کنند.

صفائی با طرح این پرسش که آیا کارگری که برای احقاق حقوق خود حرف می زند مقصر است، تصریح کرد: کسانی که حقوق کارگران را نادیده می گیرند باید بازداشت و مواخذه شوند.

وی گفت: بر اساس مستندات، شهرداری اهواز و پیمانکار تخلف کرده اند. کارگران شهرداری اهواز می توانند درباره تخلفات شهرداری به اداره کار شکایت کنند و ما آمادگی داریم درصورتی که شهرداری به پرداختی های مورد نظر کارگران و مورد تایید ما تمکین نکند این موضوع را به صورت قانونی دنبال کنیم.

 

زندانیان