نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بلاتکلیفی و عدم درمان محمدرضا پورشجری

14-ژانویه-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: «محمدرضا پورشجری» وبلاگ نویس منتقد حکومت ایران که پس از تحمل ۴ سال حبس و آزادی از زندان، مجددا دستگیر شده است، این روز‌ها در زندان اوضاع مناسب جسمانی ندارد.

به گزارش‌ سحام؛ یک‌شنبه٢١ دی‌ماه ١٣٩٣ «ایوب ابراهیمیان» دادیار شعبه ١٢ دادیاری دادسرای انقلاب اسلامی کرج – که پرونده «محمدرضا پورشجری» دراین شعبه تحت بررسی و رسیدگی است – به ندامتگاه مرکزی کرج آمد تا با آقای «پورشجری» ملاقات کند. دادیار شعبه ۱۲ در این ملاقات از وضعیت «محمدرضا پورشجری» سوال کرد و آقای «پورشجری» نیز شرح بازداشت مجدد خود را پس از تحمل ۴ سال حبس، از روزهای ابتدایی بازداشت توسط اداره اطلاعات ارومیه شرح داد. وی تمامی موارد غیرقانونی و ظلم وستمی که دراین دوران نسبت به او صورت گرفته را به «ایوب ابراهیمیان» دادیار شعبه ۱۲ دادسرای انقلاب اسلامی کرج شرح داد.

آقای «پورشجری» دراین ملاقات گفته است که تشکیل پرونده مجدد پس از تحمل ۴ سال حبس «غیرقانونی» و «پرونده سازی‌ای» است که وزارت اطلاعات برای او انجام داده است. وی دراین ملاقات توضیح داد که تنها ٣٨ روز پس از آزادی، مجددا دستگیر شده است و اتهاماتی را که به‌خاطر آن‌ها ۴ سال حبس متحمل شده، مجددا استخراج و قصد دارند با استفاده ازه‌مان اتهامات، پرونده سازی کرده و مجازات حبس دیگری را به او تحمیل کنند.

«ایوب ابراهیمیان» نیز پس از استماع صحبت‌های «محمدرضا پورشجری» وبلاگ‌نویس منتقد حاکمیت، به وی قول داد به پرونده هرچه سریع‌تر رسیدگی کند.

لازم به ذکراست «محمدرضا پورشجری» در دوران محکومیت ۴ ساله قبلی خود، به شدت بیمار بوده و نیاز زیادی به عمل جراحی «قلب باز» و درمان بیماری‌هایی هم‌چون سنگ کلیه، ورم پروستات و قندخون بالا دارد.

با دستگیری مجدد، امکان درمان بیماری‌ها از وی سلب شده است.

درمدت ٣/۵ ماه که از دستگیری مجدد آقای «پورشجری» می‌گذرد به‌دلیل وضعیت بلاتکلیف و بازداشت موقت‌، مسئولان زندان از درمان موثر وی خودداری کرده‌اند.

این درحالی‌است که پزشکان زندان، دستورآزمایشاتی برای تست قلب و انتقال به بیمارستانی درخارج از زندان را داده‌اند، ولی هم‌چنان آقای «پورشجری» بدون درمان جدی و موثر، اجازه خروج از زندان را ندارد و هم اکنون در وضعیت بد جسمانی به سر می‌برد.

زندانیان