نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بیانیه زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر در رابطه با فشارها بر برخی زندانیان

20-می-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج طی بیانیه‌ای نسبت به فشارها بر برخی از زندانیان سیاسی هشدار دادند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، ۸ تن از زندانیان سالن ۱۲ بند ۴ زندان رجایی‌شهر کرج طی بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به وضعیت بهنام ابراهیم‌زاده، جمیل محمدی، جعفر عظیم‌زاده و فاطمه زهتاب‌چی، خواستار اقدام فوری نهادهای حقوق بشری برای آزادی همه‌ی زندانیان سیاسی شدند.

متن این بیانیه که در اختیار «نفس در قفس» قرار گرفته، عینا در پی می‌آید:

مردم آزادیخواه و شریف ایران مطابق اخبار واصله در حال حاضر بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری و فعال حقوق بشر پس از حمله ددمنشانه ماموران جمهوری اسلامی به بند ۳۵۰ زندان اوین هنوز در شکنجه گاه ۲۰۹ زیر شکنجه و بازجویی قرون وسطایی به سر می برد.

وی پس از تفهیم اتهامات دروغین جدید با خطر افزایش مدت زندان مواجه است. شایان ذکر است، این فعال کارگری از زمان سرکوب زندانیان بند ۳۵۰ اوین ، از تماس و ملاقات با خانواده محروم است.

مورد دیگر در رابطه با جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی از کارگران دستگیر شده قبل از روز جهانی کارگر است. دو کارگر نام‌برده که عضو اتحادیه آزاد کارگران هستند همچنان در بازداشت و تحت شکنجه و بازجویی قرار دارند. ماموران جمهوری اسلامی جامعه و خانواده‌ها را از وضعیت آنها در بی خبری نگه داشته است.

هم‌چنین فاطمه زهتابچی بیش از شش ماه است که در سلول انفرادی بسر می برد.

ما زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر ضمن اعلام حمایت از یاران و هم‌رزمان دلاور و مبارزه که در راه آزادی‌ مردم نبرد کرده به زندان افتاده‌اند، اذیت و آزار آنها را توسط ماموران و حکومت ضد کارگری و ضد مردمی محکوم نموده و از شما مردم آگاه و شجاع می‌خواهیم که از فرزندان زندانی خود پشتیبانی کنید. هم‌چنین از تمامی نهادهای حقوق بشری می‌خواهیم خواستار تعین وضعیت و آزادی تمامی زندانیان راه آزادی شده و اقدام ضد بشری حکومت سراسر ظلم جنایت جمهوری اسلامی محکوم نمایند.

 

افشین حیرتیان، شاهرخ زمانی، ناصح یوسفی، خالد حردانی، صالح کهندل، حمیدرضا برهانی، محمدعلی منصوری، میثاق یزدان‌نژاد

زندانیان