نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بی‌اطلاع نگه داشتن خانواده سامان نسیم از وضعیت وی و شکنجه روانی آنان

20-فوریه-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: پس از گذشت بیش از ۲۴ ساعت از تاریخ اعلام شده برای اجرای حکم اعدام سامان نسیم، خانواده‌ی او هم‌چنان از وضعیت وی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، در حالی که پیش‌تر روز ۳۰ بهمن ماه به عنوان تاریخ اجرای حکم سامان نسیم، زندانی سیاسی محکوم به اعدام اعلام شده بود، مسولان زندان و قوه‌ی قضائیه، هم‌چنان از ارائه‌ی اطلاع دقیقی از وضعیت وی به خانواده‌اش خودداری می‌کنند.

یکی از اعضای خانواده‌ی سامان نسیم در گفت‌و‌گو با گزارش‌گر «نفس در قفس» در رابطه با آخرین اطلاع از وضعیت وی اظهار داشت: «دیروز ما نزد قاضی رفتیم و آقای عباس‌زاده گفت: ‘اگر قرار بر اعدام باشد، من باید اعدام‌اش می‌کردم که من نیز چنین دستوری نداده‌ام.’»

این عضو خانواده‌ی نسیم در ادامه نیز گفت: «سپس ما به زندان ارومیه مراجعه کردیم و از آنان خواستیم تا اگر سامان اعدام شده است، دست‌کم وسایل او را به ما تحویل دهند که مسولان زندان گفتند، ‘اگر اعدام شده باشد، وسایل‌اش را برایتان پست می‌کنیم و در غیر این صورت خودش با شما تماس خواهد گرفت.’»

وی ادامه داد: «امروز نیز هیچ تماسی از سوی مسولان با ما گرفته نشده و ما هم‌چنان اطلاعی از وضعیت و مکان نگه‌داری سامان نداریم.»

سامان نسیم، زندانی سیاسی زندان ارومیه است که در ۱۷ سالگی بازداشت و به اتهام هم‌کاری با احزاب کرد اپوزوسیون به اعدام محکوم شده است.

طبق اعلام قبلی، قرار بود حکم اعدام وی روز ۳۰ بهمن ماه به اجرا گذاشته شود. این امر با محکومیت گسترده‌ی سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مختلف از جمله نروژ، آلمان و آمریکا مواجه شد.

سامان نسیم، یکی از ۲۳ زندانی سیاسی بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه بود که از تاریخ ۲۹ آبان ماه امسال به مدت ۳۲ روز در اعتراض به وضعیت زندان دست به اعتصاب غذا زده بود.

برچسب ها:

زندانیان