نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تاوان رابطه با همجنس؛ ۲۵ سال زندان و ۲ اعدام

8-جولای-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: دو زندانی  به اتهام رابطه با همجنس یا آنچه در حقوق ایران “لواط” خوانده می شود، مجموعا به ۲۵ سال حبس محکوم شده اند و در زندان های سیرجان و بندرعباس نگهداری می شوند.

به گزارش هرانا، مجتبی محیاپور به اتهام “لواط” به ۱۰ سال حبس و حسن حیاتی به اتهام “لواط” برای دومین بار به ۱۵ سال حبس محکوم شده اند و به ترتیب در زندان های سیرجان و بندرعباس مشغول تحمل حبس اند.

مجتبی محیاپور ۲۷ ساله که از سوی شعبه یک دادگاه کیفری کرمان به ریاست قاضی توحیدی، به اتهام “لواط” به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود، به تازگی به دلیل ارتکاب مجدد در زندان سیرجان تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

حسن حیاتی فرزند علی نیز به اتهام تکرار “لواط” برای دومین بار، از سوی شعبه اول دادگاه کیفری استان هرمزگان به ریاست قاضی آب روشن به تحمل ۱۵ سال زندان محکوم شده است، وی که در حال حاضر ۷ سال حبس را در زندان بندرعباس تحمل کرده است، اولین بار در سن ۱۶ سالگی به همین اتهام بازداشت شده است.

این در حالی است که حد جرم “لواط” در قانون مجازات اسلامی در صورت ثبوت قتل است و هنوز مشخص نیست طی چه فرایندی می تواند مجازات حبس در پی داشته باشد، به اعتقاد یکی از مشاورین حقوقی هرانا، در موردی احتمال توبه یا انکار پس از اقرار متهمین می تواند عفو آنان را به دنبال داشته باشد.

همچنین خبرگزاری هرانا از حضور دو محکوم به اعدام به اتهام “لواط” در زندان شهاب کرمان خبر داده اند که از سوی شعبه یک کیفری کرمان به ریاست قاضی بندی به اعدام محکوم شده اند، این منابع، اتهامات حسین شول و علیرضا فیروزآبادی را “لواط” عنوان کرده اند، ولی به دلیل حساسیت موضوع، هرانا ضمن تایید صدور حکم اعدام تا دریافت مستندات کافی امکان تأیید اتهام مطرح شده را ندارد.

زندانیان