نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

«تغییر کاربری زندان اوین منوط به دستور رئیس دستگاه قضاست»

25-اکتبر-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت که تغییر کاربری زندان اوین به بوستان منوط به دستور رئیس قوه قضائیه است.

به گزارش صدا و سیما، اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اعلام کرد: “برای انتقال زندان اوین به مکانی دیگر و تغییر کاربری آن به بوستان چند مرحله باید در نظر گرفته شود”.

وی گفت: “زندان مثل سایر اماکن عمومی نیست که به راحتی قابل انتقال باشد بلکه باید ابتدا مکان یابی صورت بگیرد که براساس شرایط زیست محیطی ، امنیتی ، رفت و آمد خانواده ها ، اعزام و بدرقه زندانی قابل تعریف است”.

جهانگیر تصریح کرد: “اعتبارات ساخت مکان جدید و همچنین تأمین نیروی انتظامی متناسب برای زندان ها برنامه‌ریزی خاص خودش را دارد”.

رئیس سازمان زندان ها افزود: “انتقال زندان، واگذاری و فروش مکان قدیمی نیز از جمله مسائل دیگری است که در راستای تغییر کاربری زندان ها مورد توجه قرار دارد”.

وی تصریح کرد: “در حال حاضر هیچ کدام از برنامه ریزی های لازم برای تغییر کاربری زندان اوین و تبدیل آن به بوستان صورت نگرفته است و تا زمانی که دستور رئیس قوه قضائیه ابلاغ نشود زندان اوین در همین حالت باقی خواهد ماند”.

بهمن ماه سال ۹۱ شهرداری تهران اعلام کرده بود: “براساس مذاکراتی که این نهاد با دستگاه قضا داشته است به زودی زندان اوین به بوستان و موزه تبدیل می شود”.

برچسب ها:

زندانیان