نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

توقف ناگهانی درمان و بازگرداندن شبانه مسعود باستانی به زندان

4-مارس-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: مسعود باستانی، روزنامه‌نگار زندانی در رجایی‌شهر، به طور ناگهانی، بدون موافقت پزشک و با وجود وضعیت خطرناک و نگران‌کننده‌اش، شبانه از بیمارستان به زندان بازگردانده شد.

به گزارش کلمه؛ عصر روز سه شنبه ماموران زندان رجایی‌شهر به همراه ماموران دادستانی با مراجعه به بیمارستان امام خمینی مسعود باستانی را به زندان منتقل کردند.

این روزنامه‌نگار زندانی به دلیل وخامت وضعیت جسمانی‌اش جمعه هفته گذشته، به صورت اورژانسی از بهداری زندان رجایی‌شهر به بیمارستان امام خمینی منتقل شده بود، بدون تکمیل مراحل درمانی‌اش به زندان برگردانده شد.

شب گذشته ماموران با در دست داشتن نامه‌ای به امضای خدابخشی معاون امنیت دادستان تهران به بخش مغز و اعصاب بیمارستان مراجعه کردند و علی‌رغم مخالفت پزشک معالج با ترخیص این روزنامه‌نگار، به مجادله با پزشکان و کادر بیمارستان پرداختند و برای دقایقی جو بیمارستان را متشنج کردند.

حمله قلبی و همچنین ضعف شدید اعصاب سمت چپ بدن از مشکلاتی بود که بهداری زندان رجایی‌شهر را به انتقال اورژانسی باستانی به بیمارستان کرد. مشکلاتی که درمان نشد و این روزنامه‌نگار بدون تکمیل مراحل درمانی به زندان بازگشت.

مسعود باستانی در چند روز اخیر مجبور به تنفس با دستگاه اکسیژن بود و همچنین دکتر‌ها به لزوم معاینه بیشتر بر قلب او اصرار کرده بودند. با این حال او به این علت که همچون محمدرضا رحیمی، خود محسوب نمی‌شود، از حق طبیعی درمان هم محروم ماند.

این در حالی است که هفته گذشته معاون اول احمدی‌نژاد که فسادهای مالی و دزدی‌های گسترده وی منجر به حکم قضایی شده است، با گذشت ده روز از حضورش در زندان، به دلیل بیماری همسرش و همچنین «خودی بودن» به مرخصی «قابل تمدید» آمد.

مسعود باستانی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلبی است که به تاوان فعالیت‌های مطبوعاتی‌اش زندانی است. او در تیرماه سال ۱۳۸۸ بازداشت و به ۶ سال زندان محکوم شد. باستانی از بهمن‌‌ همان سال به زندان رجایی‌شهر تبعید شد و از آن زمان تا کنون در این زندان محبوس است.

برچسب ها:

زندانیان