نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تکذیب اعتراض به حکم پرونده ستار بهشتی

29-آگوست-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی گفت که خبر منتشر شده در یکی از سایت‌ها مبنی بر اعتراض به حکم پرونده ستار بهشتی کذب است.

گیتی پورفاضل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از آنکه دادگاه اعتراض ما به شبه عمدی دانستن قتل ستار بهشتی را نپذیرفت خانواده ستار بهشتی از پیگیری این پرونده انصراف دادند و گفتند قتل فرزندشان عمدی بوده است لذا حاضر به دریافت دیه نیستند.

او با بیان اینکه خبر منتشر شده در یکی از سایت‌ها مبنی بر اعتراض به حکم پرونده ستار بهشتی از سوی خانواده‌اش کذب است گفت: پس از صدور رای دادگاه بدوی دادستان به حکم اعتراض کرد ولی دادگاه تجدید نظر هم حکم دادگاه بدوی را تایید کرد.

پورفاضل گفت: ما در این زمینه صرفا یک نامه اعتراض‌آمیز به دادستان تهران قبل از رسیدگی به پرونده در دادگاه نوشتیم و گفتیم اتهام در این پرونده قتل عمد است ولی این نامه هم نتیجه‌ای نداشت.

وی گفت: ما در این پرونده درخواست اعاده دادرسی هم ارائه نکردیم زیرا ارائه آن را بی‌نتیجه می‌دانیم.

براساس این گزارش، متهم پرونده قتل ستار بهشتی در بازداشتگاه پلیس فتا با حکم شعبه ۱۴ دادگاه تجدیدنظر استان به سه سال حبس، دو سال اقامت اجباری در برازجان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

این وکیل دادگستری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود از نپذیرفتن نسرین ستوده به عنوان وکیل در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب انتقاد کرد.

وی گفت: در یک پرونده من به همراه خانم نسرین ستوده وکالت داشتیم و با وجود اینکه خانم ستوده وکالت نامه رسمی و پروانه وکالت دارد اما از سوی قاضی صلواتی اجازه ورود به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب را پیدا نکرد.

زندانیان