نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حبس۵۰ درصد زندانیان به دلیل موادمخدر

5-دسامبر-2016

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: وزیر کشور با اشاره به اینکه نیمی از زندانیان کشور به دلیل مواد مخدر در زندان هستند، گفت که نیمی از طلاق‌های ثبت شده به دلیل اعتیاد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در نخستین همایش ملی «صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر» با اشاره به بین المللی بودن مساله اعتیاد افزود: “به دلیل درگیر بودن تمام دنیا با این بلا، معاونتی در سازمان ملل ایجاد شده و در ایران نیز با توجه به مجاورت کشورمان با بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر دنیا با بیشترین آسیب در این حوزه مواجهیم و هزینه های بسیاری را به نیابت از جامعه جهانی متحمل می شویم”.

وزیر کشور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: “در بررسی های ما ۵٠ درصد زندانی ها به دلیل مواد مخدر در زندان هستند و ۵٠ درصد طلاق ها به دلیل اعتیاد و این معضل رخ داده است”.

رحمانی فضلی با تاکید بر اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر در دولت یازدهم گفت: “اولین توصیه رییس جمهور، فعالیت در دو حوزه پیشگیری و صیانت به من بود”.

رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه درمان نیز افزود: “در حال حاضر بیش از ٨٠ درصد درمان اعتیاد توسط مردم انجام می شود”.

زندانیان