نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خاکسپاری هدی صابر تحت تدابیر شدید امنیتی

13-ژوئن-2011

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس : پیکر رضا هدی صابر، روزنامه نگار و فعال ملی مذهبی “تحت تدابیر شدید امنیتی “در قطعه ۱۰۰ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

 

سعید مدنی، فعال ملی مذهبی و دوست آقای صابر با اعلام این موضوع گفت:”خانواده آقای صابر از قبل هماهنگی هایی انجام داده بودند تا این مراسم در آرامش برگزار شود، اما نیروهای امنیتی حضور چشمگیری داشتند و خوشبختانه مراسم با کمترین تنش برگزار شد.”

 

با این وجود، براساس گزارش سایت کلمه در حالیکه قرار بود مراسم خاکسپاری آقای صابر ساعت هفت و نیم برگزار شود ماموران امنیتی با محاصره کامل خانواده و تشییع کنندگان تا حدود ظهر مانع این کار شدند.

 

به گزارش شاهدان عینی از مراسم آقای صابر، “پس از ساعت ها انتظار، ماموران امنیتی اجازه دادند تا نماز میت به امامت آقای انصاری راد در پشت غسالخانه بهشت زهرا خوانده شود. در حین این مراسم ماموران با دوربین در حال فیلمبرداری از افراد بودند”. به گفته این شاهد عینی “همسر آقای صابر در این مراسم فریاد می زد که هدی شهید شد و فرزند آقای صابر هم به حاضرانی که گریه می کردند ، می گفت بخندید.”

هدی صابر پس از انجام مراسم در ردیف ۱۶۵ به خاک سپرده شد و به گفته شاهدان “بعد از رفتن خانواده صابر از سر مزار او، ماموران امنیتی پرچم ایران و دسته گل ها را از روی قبر آقای صابر برداشته و یک رفتگر هم سر قبر را جارو کرد.” در پی اعتراض این شاهدان “تنها اجازه داده شد که قاب عکس آقای صابر بر سر خاک بماند. ”

 

در همین حال براساس گزارش های رسیده از تهران، مراسم ختم هدی صابر روز پنج شنبه ۲۶ خرداد ماه در مسجد قلهک در خیابان دولت برگزار می شود.

زندانیان