نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خسرو منصوریان آزاد شد

10-مارس-2016

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: خسرو منصوریان، زندانی سیاسی و عضو ارشد نهضت آزادی ایران، روز گذشته از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش «زیتون»، خسرو منصوریان، عضو ارشد نهضت آزادی ایران، ساعت ۱۰:۳۰ چهارشنبه شب، از زندان اوین آزاد شده است.

خسرو منصوریان سال گذشته در پی درخواست برای آزادی وثیقه خود که از سال ۱۳۸۰ در گرو دادستانی بود، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی به دلیل بیماری در دوران بازداشت چندین ماه را در بیمارستان قلب شریعتخسرو منصوریان، عضو ارشد نهضت آزادی ایران، ساعت ۱۰:۳۰ چهارشنبه شب، از زندان اوین آزاد شد.

خسرو منصوریان عضو نهضت آزادی ایران سال ۱۳۸۰ در بازداشت‌های دسته جمعی اعضای نهضت آزادی و فعالان ملی-مذهبی به اتهام آنچه خامنه‌ای “براندازی قانونى” نامید، دستگیر و ۱۱ ماه در سلول انفرادی بند ۵۹ سپاه در عشرت آباد حبس شد.

دادگاه انقلاب با کنار گذاشتن اتهام براندازی، این فعالان سیاسی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی محاکمه کرد و خسرو منصوریان به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد. احکام تجدیدنظر این پرونده هیچ‌گاه ابلاغ نشد و وثیقه‌های آن پرونده همچنان در توقیف قوه قضاییه است که پیش‌تر موجب نگارش نامه اعتراضی از طرف مرحوم  احمد صدرحاج سیدجوادی به رئیس قوه قضاییه درسال ۱۳۸۵ شده بود.

تعدادى از این فعالان سیاسى از جمله آقاى منصوریان قادر به تامین وثیقه نبوده و اعضا خانواده یا دوستان و آشنایان اقدام به تودیع وثیقه کردند. از آن زمان تا کنون از هرگونه اقدام براى آزادى، جابجایى و یا هر گونه تعمیر و تغییرى در وضعیت املاک مورد وثیقه جلوگیرى شده است. دوستى که ملکى براى وثیقه آزادى آقاى منصوریان گذارده بود چند سال قبل فوت شد و بازماندگان براى انحصار وراثت نیاز به رفع توقیف وثیقه داشتند. تلاشهاى آنها براى چند سال بدون ثمر بود. هنگامى که در اسفند ماه سال گذشته شخصا براى پیگیرى وثیقه و توقیف گذرنامه به دادسراى اوین مراجعه کرد دادستانى در مقابل آزادى وثیقه، وی را زندانى کرد.

خسرو منصوریان کار‌شناس ارشد مددکاری است و بنیانگذار چندین مرکز مددکاری و مردم نهاد به منظور توان بخشی و مقابله با آسیبهای اجتماعی از جمله انجمن حمایت از کودکان آسیب دیده از ایدز، انجمن احیای ارزش‌ها و… بوده و نقش مهمی در پشتیبانی و حمایت از گروه‌های آسیب دیده اجتماعی داشته است.

برچسب ها:

زندانیان