نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خونریزی معده خضر رسول مروت از اعتصابیون زندان مرکزی ارومیه

16-دسامبر-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: یکی از زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا در زندان مرکزی ارومیه دچار خون‌ریزی معده شده و به بهداری این زندان منتقل شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، دیروز ۲۴ آذر ماه و در بیست و ششمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان ارومیه، خضر رسول مروت، خون استفراغ کرده و توسط هم‌بندان خود به بهداری زندان متقل شد.

پزشکان بهداری به وی اعلام کردند که دچار خون‌ریزی معده شده و بایستی تحت تزریق سرم قرار بگیرد، اما وی با این امر مخالفت کرده و پس از ساعاتی به بند بازگشت.

رییس زندان ارومیه در دیدار با این زندانی سیاسی، به وی گفته است که اعتصاب غذایش را بشکند و اظهار داشته است : «من کاری به مشکلات شما ندارم، برو و اعتصاب‌ات را بشکن تا از این وضعیت دربیایی!»

هم‌چنین، ۵۰ نفر از اعضای خانواده‌های این زندانیان سیاسی، دیروز در مقابل درب زندان مرکزی ارومیه تجمع کرده و خواهان توجه مسولان به وضعیت بستگان‌شان شدند.

این تجمع از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر ۲۴ آذر ماه برگزار شده است.

در نهایت چند تن از ماموران زندان با حضور در میان تجمع‌کنندگان به آنان اعلام کرده‌اند که مطالبات‌شان را با مسولان زندان مطرح خواهند کرد.

شایان ذکر است، هم‌اکنون ۲۴ زندانی سیاسی بند ۱۲ زندان ارومیه در اعتصاب غذا به سر می‌برند. این زندانیان از روز ۲۹ آبان ماه در اعتراض به «انحلال بند زندانیان سیاسی» و نیز «فشارهای وارده از سوی وزارت اطلاعات بر زندانیان و خانواده‌هایشان» دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

برچسب ها:

زندانیان