نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خونریزی معده ۲ تن از زندانیان سیاسی زندان ارومیه در سی و دومین روز اعتصاب غذا

21-دسامبر-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه سی و دومین روز خود را پشت سر گذاشت.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، زندانیان سیاسی بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه در حالی سی و دومین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشتند که در نخستین دقایق بامداد امروز ۳۰ آذر ماه دو تن از این زندانیان به دلیل خونریزی معده‌ی شدید به بهداری زندان منتقل شدند.

یک منبع مطلع در همین خصوص به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: «حدود ساعت ۱۲:۳۰ شب گذشته، خضر رسول مروت و علی احمد سلیمان به دلیل وخامت حال‌شان به بهداری زندان منتقل شده و در آن‌جا خون استفراغ کردند.»

این منبع هم‌چنین افزود: «پزشکان بهداری اعلام کردند که این ۲ زندانی سیاسی دچار خونریزی شدید معده شده‌اند. اما این زندانیان با مخالفت با تزریق سرم به بند بازگشتند و هم‌اکنون نیز در حال اعتصاب غذا هستند.»

هم‌اکنون ۲۴ زندانی سیاسی بند ۱۲ زندان ارومیه در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

از روز ۲۹ آبان ماه، ۲۹ زندانی سیاسی بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به «انحلال بند سیاسی این زندان» و «فشارهای وارده بر خانواده‌های زندانیان از طرف وزارت اطلاعات» دست به اعتصاب غذا زدند.

با انتقال منصور آروند به زندان مهاباد و جعفر افشاری به بند کارگاه زندان ارومیه به ترتیب در روزهای ۸ و ۹ آذر ماه تعداد این اعتصابیون به ۲۷ نفر رسید.

از سوی دیگر، آقایان عرفات اصغری، محمد عبدالبخت و کیهان درویشی نیز در روز ۱۳ آذر ماه به دلیل وخامت حال‌شان به اعتصاب خود پایان دادند که از آن تاریخ ۲۴ زندانی سیاسی در این بند در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

هم‌چنین، مسعود شمس‌نژاد، وکیل دادگستری محبوس در بند کارگران این زندان نیز امروز سیزدهمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت.

زندانیان