نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دادستان تهران: حضور ده هزار زندانی جرائم مواد مخدر در تهران

29-فوریه-2016

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: دادستان عمومی و انقلاب تهران از وجود ۱۰ هزار زندانی مواد مخدر در زندان‌های تهران خبر داد. جعفری دولت آبادی حضور معتادان خیابانی را یکی از مشکلات مهم کلانشهر برشمرده که چهره پایتخت را مخدوش کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس جعفری دولت آبادی گفت: “وجود ۱۰ هزار زندانی مواد مخدر در زندان‌های تهران بیانگر جدی بودن وظیفه دستگاه‌های مربوط در مقابله با این نوع جرایم است. تمرکز بر روی باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر دستاورد بیشتری خواهد داشت”.

دادستان تهران حضور معتادین متجاهر را یکی از مشکلات مهم کلان شهر تهران برشمرد و گفت این معتادان چهره پایتخت را مخدوش کرده‌اند.

جعفری دولت آبادی گفت: “نکته مهم‌تر از لزوم همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط با موضوع اتخاذ سیاستی است که معتادان به چرخه قبلی بازنگردند، زیرا در حال حاضر، چرخه اعتیاد به نحوی است که معتاد پس از درمان دوباره به چرخه قبلی باز می‌گردد امروزه اقدامات خوبی در جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهر تهران انجام شده که قابل تقدیر است؛ اما این ایراد را دارد که ممکن است دوباره این چرخه تکرار شود”.

دادستان تهران، در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به طرح اتهامات حقوق بشری از سوی برخی کشورهای غربی پیرامون اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، در ایران اضافه کرد: “رسیدگی و محکومیت مجرمین جرایم مواد مخدر بر اساس مستندات پرونده‌ها و قوانین موضوعه کشور صورت می‌گیرد. به‌ویژه این که قانون جدید آیین دادرسی کیفری تجدید نظر از سوی دیوان عالی کشور در پرونده‌های جرایم مواد مخدر در مورد مجازات‌های سنگین را پذیرفته است”.

زندانیان