نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دستگیری بیش از ۷۰۰ نفر در تهران

15-نوامبر-2016

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: رییس پلیس پایتخت با اشاره به اجرای ۲۰ مرحله از «طرح امنیت و آرامش» در هفت ماهه نخست امسال، از دستگیری ۷۰۸ نفر در اجرای این طرح‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سردار حسین ساجدی‌نیا، با اشاره به اجرای ۲۰ مرحله از طرح امنیت و آرامش در محلات و بوستان‌های شهر تهران گفت: “در همین راستا طی هفت ماه ابتدای سال، ۷۰۸ مزاحم نوامیس و مخل نظم و امنیت اجتماعی دستگیر و به مقام قضائی معرفی شدند”.

ساجدی‌نیا مدعی شد: “اجرای این طرح در راستای پاسخگویی به مطالبات شهروندان و بر اساس دغدغه‌ها و نیازهای مردم صورت گرفت که با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی، هنجارشکنان اجتماعی، متعدیان به حقوق شهروندی، مزاحمین نوامیس مردم، افراد شرور، اراذل و اوباش و به طور کلی افرادی که با اعمال خلافکارانه و نامتعارف خود موجبات سلب آسایش و آرامش شهروندان را فراهم می‌کنند، در دستور کار قرار گرفته است”.

وی با بیان اینکه در این عملیات‌ها ۷۰۸ متهم بازداشت شده‌اند، گفت: “تعداد قابل توجهی از این متهمان پس از بررسی سوابق و تفهیم اتهام راهی مرجع قضایی شده اند و مابقی آنان پس از دریافت تذکر به قید تعهد آزاد شده‌اند؛ این در حالی است که در بازرسی از وسایل همراه متهمان چندین قبضه سلاح سرد، مقادیری مشروبات الکلی، مقادیر متنابهی مواد مخدر، محصولات ضد فرهنگی و تعداد قابل توجهی اموال مسروقه کشف و ضبط شده است”.

زندانیان