نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دوازدهمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و وخامت حال مجید توکلی

3-ژوئن-2011

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) روز چهارشنبه یازدهم خرداد ماه، یازدهمین روز از دور ششم و نهایی اعتصاب غذای اعتراضی خود را در حالی سپری کردند، که وضعیت جسمانی دانشجوی دربند مجید توکلی رو به وخامت گرایید.

 

به گفته مسئولان این زندان دستور قطع تماس های تلفنی و ملاقات های حضوری زندانیان بند ویژه امنیتی این زندان مستقیماً توسط عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران و کرج صادر گردیده است.

 

لازم به یادآوری است علاوه بر مجید توکلی، گزارش های دریافتی حاکی از وضعیت نامناسب جسمانی سید مهدی محمودیان، عیسی سحرخیز، کیوان صمیمی و همچنین انتقال رسول بداغی به بهداری این زندان در اثر وخامت وضعیت جسمانی وی می باشد.

 

روز پنجشنبه دوازدهم خرداد، در پی انتشار اخبار مربوط به حمله ماموران به مراسم تشییع مهندس سحابی و شهادت فرزند ایشان در سالن ملاقات زندان رجایی شهر و تاثر و ابراز خشم زندانیان سیاسی، ماموران با هجوم به سالن ملاقات اقدام به توهین و هتاکی و بعضا ضرب و شتم زندانیان سیاسی این زندان نمودند.

 

بر اساس گزارش ها، در جریان ملاقات امروز پنجشنبۀ زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر با خانواده های خود، مسعود باستانی از سوی ماموران زندان در برابر چشمان همسر و مادرش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و خانواده های زندانیان سیاسی رجایی شهر از تشدید فضای امنیتی و برخوردهای خشن تر و زشت با خود و عزیزان دربندشان در جریان ملاقات خبر داده اند.

زندانیان