نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دویست و نود و یک زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج آزاد شدند

3-آوریل-2016

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: مدیر زندان قزلحصار کرج گفت براساس بخشنامه ابلاغی و اعمال دستورالعمل صادره از سوی ریاست قوه قضاییه به منظور کاهش جمعیت کیفری از ابتدای نوروز تاکنون ۲۹۱ زندانی این زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سید علی حسینی روز یکشنبه افزود: “این آزادی ها براساس بخشنامه ابلاغی و اعمال دستورالعمل صادره از سوی ریاست قوه قضاییه به منظور کاهش جمعیت کیفری صورت گرفته است”.

وی گفت: “یکی از بخشنامه های صادره در خصوص کاهش جمعیت کیفری، باقیمانده حبس کمتراز شش ماه یا کمتر ازآن بوده که مددجو با استفاده از مرخصی ازندامتگاه آزاد می شود”.

حسینی یادآورشد: “نداشتن جریمه مالی و حسن رفتار مورد تأیید شورای طبقه بندی از جمله شرایطی است که برای آزادی زندانیان در نظر گرفته شد”.

وی اظهارکرد: “اعطای این آزادی ها به مددجویان واجد شرایط علاوه بر جلوگیری از فروپاشی خانواده های آنان ، در کاهش بزهکاری مجدد نقش بسزایی دارد”.

حسینی، کاهش جمعیت کیفری زندان ها و رفتارهای پر خطر مددجویان و بازگشت آنان به جامعه را از دیگر مزایای اعطای این آزادی ها ذکر کرد.

وی افزود: “اعطای این آزادی ها موجب بالا بردن عزت نفس مددجویان شده و آنان را به زندگی امیدوار می کند”.

وی یادآور شد: “فعالیت واحدهای قضایی در ندامتگاه های کشور از جمله قزلحصار نیز نقش تاثیرگذاری در رفع مشکلات قضایی مددجویان و آزادی آنان دارد”.

ندامتگاه قزحصار یکی ازچهار زندان مستقر درکرج است.

زندانیان