نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سراج‌الدین میردامادی با وجود نیاز به جراحی، به بیمارستان فرستاده نشد

8-فوریه-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: ترکشی که از زمان جنگ ایران و عراق در گردن زندانی سیاسی و جانباز جنگ، سراج الدین میردامادی به یادگار مانده، حرکت کرده و سلامتی او را به خطر انداخته است.

به گزارش کلمه؛ با وجود تشخیص پزشک زندان و تاکید او بر لزوم اعزام سید سراج الدین میردامادی برای عمل جراحی، تعطیلی ۲۲ بهمن، مانع از درمان وی شده است و مسوولان زندان اعزام او به بیمارستان را به هفته بعد موکول کرده‌اند.

سراج الدین میردامادی، زندانی سیاسی هم اکنون در بند مالی زندان اوین در شرایطی نگهداری می‌شود که تا همین چندی پیش مجبور بود در راهروی بند بخوابد.

او همچنین شرایط یک زندانی در تبعید را نیز دارد، زیرا همسر و تنها فرزندش در فرانسه به سر می‌برند و خانواده میردامادی هم در مشهد زندگی می‌کنند و او از ملاقات‌های هفتگی که حق هر زندانی بوده، محروم است.

میردامادی، روزنامه نگار، فعال سیاسی اصلاح طلب، عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و معاون ستاد انتخاباتی وزارت کشور در دولت سید محمد خاتمی است. او پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ از فرانسه به ایران بازگشت.

او پس از بازگشت به ایران، او بار‌ها مورد بازجویی قرار گرفت و در روز شنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه بازداشت و به تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی متهم شد.

در مرداد ماه ۹۲ تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. او در ۱۸ دی ماه ۹۲ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب حضور یافت و در آنجا اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به او تفهیم شد. میردامادی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه برای ادای پاره‌ای توضیحات به دادسرای اوین احضار و بازداشت شد.

او از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود ولی در مرحله تجدید نظر این حکم در ‌‌نهایت به ۳ سال حبس و ۲ سال ممنوع الخروجی از کشور کاهش پیدا کرد..

سراج‌الدین میردامادی که عضو اسبق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت است، پیش‌تر در روزنامه‌های جهان اسلام، توس و حیات نو فعالیت می‌کرد.

زندانیان