نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سه روز مرخصی پس از سه سال حبس بی وقفه

27-آوریل-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: به دنبال درگذشت همسر سیداحمد هاشمی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به او ۷۲ ساعت مرخصی دادند تا او بتواند در تشییع جنازه همسرش شرکت کند.

به گزارش کلمه؛ سید احمد هاشمی، زندانی سیاسی که همسرش با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، تا آخرین لحظات هم اجازه نیافت به مرخصی بیاید و بر بالین همسرش حاضر شود.

به گزارش خبرنگار کلمه، این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران که از سه سال قبل بدون حتی یک روز مرخصی در زندان به سر می‌برد، امروز همسر خود را از دست داد و نتوانست پس از سه سال حبس بی‌وقفه، با همسر بیمارش وداع کند.

دکتر مریم ایمانی، همسر سید احمد هاشمی، استاد گروه دین و فلسفه دانشگاه خوارزمی بود که همسرش نتوانست حتی در لحظه مرگ در کنار او باشد.

دو سال قبل بازجو به این زندانی سیاسی پیشنهاد کرده بود که از رهبران جنبش سبز اعلام برائت کند و به مرخصی بیاید، اما وی این شرط را نپذیرفته و ادامه حبس را ترجیح داده بود.

این پیشنهاد در شرایطی به احمد هاشمی ارائه شد که مسئولان امنیتی و قضایی با وجود اطلاع از سابقه دو بار سکته قلبی و ابتلای وی به ناراحتی قلبی و گرفتگی عروق کرونر، مشکلات کلیوی و آرتروز زانو؛ از اعزام او به مراکز درمانی خودداری می‌کردند و حتی اجازه اعزام او به دندانپزشکی برای درمان شکستگی دندان‌هایش را نیز نمی‌دادند.

هاشمی ۶۰ ساله که در دولت خاتمی مشاور وزیر و مدیرکل بازرسی وزارت کشور بود، از میانه تیرماه ۱۳۹۱ تا امروز بدون حتی یک روز مرخصی در بند ۳۵۰ زندان اوین بوده است.

برچسب ها:

زندانیان