نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

شکایت سهیل عربی از ۳ سایت خبری

27-آوریل-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: وکلاى سهیل عربى شهروند زندانى محکوم به اعدام، از سه سایت خبرى داخلى به دلیل نشر اکاذیب علیه موکلشان شکایت کرده اند.

به گزارش هرانا، در پى نشر اکاذیب و نسبت هاى دروغ سه وبسایت خبرگزارى فارس ، جهان نیوز و دانا علیه سهیل عربى و شکایت وکلا، بازپرس پرونده براى یکى از سایت ها قرار تأمین صادر کرده است.

یکى از وکلاى آقاى عربى با اعلام این موضوع نوشته است: “در این ارتباط ناچار از شکایت شدیم و آخرین اقدام بازپرس محترم صدور قرار تامین برای یکی از این رسانه ها بوده است، دو رسانه دیگر نیز هنوز در پی احضار جهت پاسخگویی در محضر مقام تعقیب حاضر نشده اند.”

گفتنی است این سایت ها پیشتر با دروغ پردازی نسبت به اتهامات سهیل عربی و تکذیب اتهام سب النبی، اتهاماتی را به وی نسبت داده بودند که با اعتراض خانواده و وکلا و انتشار تصویر حکم دادگاه مشخص شد اتهام آقای سهیل عربی سب النبی است و این سایت ها اقدام به نشر اکاذیب علیه این شهروند زندانی کرده اند.

سهیل عربی بر مبنای مطالبی که در فیسبوک شخصی اش به اشتراک گذاشته بود به سب النبی(دشنام به پیامبر) متهم شده است و حکم اعدام وی آذر ماه سال گذشته به اتهام سب النبی در فضای مجازی در دیوان عالی کشور به تایید رسید و وی در خطر اجرای حکم اعدام قرار گرفته است.

این حکم درحالی است که هر‌گاه متهم به سب ادعا کند که اظهارات وی از روی اکراه -غفلت- سهو یا در حالت مستی یا غضب یا سبق لسان یا بدون توجه به معانی کلمات و یا نقل قول از دیگری بوده، سب النبی محسوب نمی‌شود.

سهیل عربی هم اینک در بند ۳۵۰ زندان اوین در انتظار نتیجه اعاده دادرسی و رهایی از حکم اعدام است.

برچسب ها:

زندانیان