نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

شکنجه‌ی یک نفر در کرمانشاه و انتقال وی به زندان بندرعباس

8-آگوست-2017

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: یک شهروند کرمانشاهی که به اتهام جعل عنوان پلیس از سوی نیروی انتظامی دستگیر شده بود، بعد از چند روز شکنجه به زندان بندرعباس منتقل شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «شهرام حسینی» که در سال ۱۳۹۱ هم مدتی را به اتهام سرقت در زندان مرکزی بندرعباس به سر برده بود، به درخواست اداره‌ی مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان هرمزگان در هفته‌ی آخر تیرماه ۱۳۹۶ از سوی ماموران پلیس آگاهی در کرمانشاه بازداشت و سپس به پلیس آگاهی هرمزگان منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده‌ی شهرام حسینی، در این رابطه گفت: «پلیس به وی مظنون شده است که جعل عنوان پلیس از سوی او، جهت مقاصد سیاسی هم به کار گرفته شده باشند و به همین علت او در بازجویی‌های اولیه تحت شکنجه قرار گرفته است.»

پلیس، مدعی است که وی از ۳۵ نفر با جعل عنوان پلیس، اقدام به اخذ وجه نقد کرده است. پیش از این سردار عزیزاله ملکی، رئیس پلیس هرمزگان به خبرگزاری‌های دولتی گفته بود: «خطوط تلفن همراه وی که حدود ۱۰ خط هستند، مورد ردیابی قرار گرفته و پلیس او را بازداشت کرده است. مال‌باختگان او شناسایی شده‌اند و مدارک آنان اخذ و پیوست پرونده شده است.»

با وجود انتقال وی به زندان بندرعباس، در حال حاضر پرونده‌ی متهم در شعبه‌ی دهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس مطرح و جهت تکمیل تحقیقات و شناسایی شکات در اختیار پلیس است.

زندانیان