نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

شیوع عفونت روده در زندان اوین بعلت آلودگی آب

26-سپتامبر-2011

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: تعداد زیادی از زندانیان زندان اوین به دلیل استفاده از آب شرب زندان به دلیل آلودگی آن بیمار شده‌اند.

 

به گزارش کلمه، به دلیل آلودگی آب زندان اوین در اندرزگاه‌های هفت و هشت این زندان تعدادی از زندانیان به شدت بیمار شده‌اند، اما مسوولان زندان نسبت به این ماجرا بی‌تفاوت هستند و به زندانی‌های بیمار برای درمان تنها یک آسپرین می‌دهند.

 

زندانیان این بندهای زندان اوین آلودگی آب زندان را دلیل بیماری و عفونت روده زندانیان اعلام می‌کنند. دیگر زندانیان زندان اوین در بندهای ۳۵۰، بند نسوان و بند ۲۰۹ نیز هر از گاهی از آلودگی آب این زندان شکایت داشته و از مسوولان خواسته‌اند وضعیت بهداشتی آن را کنترل کنند. هرچند تا لحظه تنظیم این خبر، از بیماری زندانیان در این بند‌ها خبری به ما نرسیده است.

 

هم چنین زندانیان بند ۳۵۰ از نبود امکانات بهداشتی اولیه در این بند شکایت دارند. در بند ۳۵۰ زندان اوین بیش از ۱۷۰ زندانی سیاسی نگهداری می‌شوند اما این بند با وجود تعداد بالای زندانیان تنها ۴ دستشویی و حمام دارد و زندانیان مجبورند در طول روز، ساعت‌های زیادی از وقت خود را در صف سرویس بهداشتی و حمام بگذرانند؛ چرا که این تعداد سرویس بهداشتی برای زندانیان ناکافی است.

 

همچنین به علت تعداد اندک سرویس‌های بهداشتی و تناسب نداشتن آن با جمعیت زندانیان بند ۳۵۰ تلاش‌های زندانیان برای تمیز نگه داشتن این سرویس‌ها کمتر نتیجه داشته است.

 

بند ۳۵۰ زندان اوین در یک زیرزمین در گوشه‌ای از زندان اوین واقع شده و امکانات رفاهی محدودی دارد. هواخوری این زندان نیز بسیار کوچک است و این بند همچنین از امکانات ورزشی که در سایر بندهای این زندان وجود دارد، بی‌بهره است.

برچسب ها:

زندانیان