نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عدم اعزام عبدالفتاح سلطانی به بیمارستان به رغم وعده دادستانی

15-سپتامبر-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: به رغم وعده دادستانی، عبدالفتاح سلطانی امروز هم برای درمان به بیمارستان منتقل نشد.

به گزارش جرس، هفته گذشته، منشی دادستانی از قول آقای خدا بخشی اعلام کرده بود که روز شنبه آقای سلطانی به بیمارستان اعزام خواهد شد؛ اما این وعده عملی نشد.

آقای سلطانی از کم خونی و تپش شدید قلب و مشکلات گوارشی رنج می‌برد و روز به روز ضعیف‌تر می‌شود. اما با وجود پیگیری‌های مداوم برای مرخصی استعلاجی یا بستری شدن در بیمارستان٬ مسئولین موافقت نکرده‌اند.

عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری، عضو کانون مدافعان حقوق بشر و عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری است که به اتهامات تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر، تبلیغ علیه نظام و دریافت جایزه حقوق بشر نورمبرگ توسط قاضی پیرعباس به ۱۸ سال حبس و تبعید به برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد. حکمی که بعد از تجدید نظر خواهی و به ۱۳ سال و ۱۰ سال محرومیت از وکالت تقلیل یافت.

وی پیش ‌از این در سال ۱۳۸۴ بازداشت و مدت ۲۱۹ روز را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین گذرانده بود. قاضی مرتضوی او را به جاسوسی از طریق افشای اطلاعات پرونده موکلان خود متهم و به ۵ سال حبس و ۵ سال محرومیت از خدمات اجتماعی محکوم کرده بود، اما دادگاه تجدید نظر وی را از کلیه این اتهامات تبرئه کرد.

زندانیان