نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عدم تمکین دادستانی از دیوان عالی کشور در پرونده سهیل عربی

1-ژانویه-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: دادستانی از ارسال پرونده سهیل عربی برای بررسی ماده ۱۸ استنکاف می‌کند. وی همچنان در خطر اجرای حکم اعدام به اتهام سب النبی در فیسبوک قرار دارد.

به گزارش هرانا، حکم اعدام سهیل عربی آذر ماه سال جاری در دیوان عالی کشور به تایید رسید و وی در خطر اجرای حکم اعدام قرار گرفت.

وکلا و خانواده این زندانی که به اتهام سب النبی در فیسبوک به اعدام محکوم شده برای وی تقاضای ماده ۱۸ خود را به دیوان عالی کشور ارائه داده و تا امروز منتظر بررسی مجدد پرونده وی هستند.

وحید مشکانی یکی از وکلای سهیل عربی در خصوص آخرین وضعیت وی به گزارشگر هرانا گفت: «از پذیرفتن حضوری ما استنکاف می‌کنند بنا به هر دلیلی که من در جریان نیستم، تا امروز پرونده به‌‌‌ همان حال سابقش مسکوت مانده و اتفاق جدیدی نیافتاده. در مورد شکایت از مطبوعات همچنان به قوت خودش ادامه دارد ولی آن هم پیشرفت چندانی نداشته و منتظر پاسخ یک استعلام هستیم.»

وی در ادامه بیان داشت: «اعمال ماده ۱۸ و اعاده دادرسی هم متاسفانه هنوز به هیچ مقصد و مقصود مناسبی نرسیده است. دیوان عالی کشور به عنوان بالا‌ترین مرجع رسیدگی برای پذیرش یا عدم پذیرش اعاده دادرسی پرونده را مطالبه کردند ولی دادستانی بنا به دلایل نامشخصی تاکنون از ارسال پرونده استنکاف کرده است.»

سهیل عربی روز هشتم شهریور در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی به اعدام محکوم شده بود و آذر ماه سال جاری حکم اعدام آقای عربی در شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور به ریاست علی رازینی تایید شده است.

برچسب ها:

زندانیان