نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فشار برای صدور حکم اعدام محمدعلی طاهری

12-آگوست-2017

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: علیزاده طباطبایی وکیل محمدعلی طاهری گفت که یک نهادی برای صدور حکم اعدام خیلی فشار می‌آورد با وجود اینکه هیچ دلیلی برای صدور این حکم در پرونده وجود ندارد.

به گزارش انصاف نیوز، محمود علیزاده طباطبایی گفت: “در روز یکشنبه (۱۵ مرداد) به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای پیگیری پرونده‌ی موکلم مراجعه کردم. دو قاضی باید به این پرونده رسیدگی کنند که یکی از آنها قاضی احمدزاده و دیگری قاضی طیرنیان است که با هر دو صحبت کردم. حتی اگر حکم اعدام صادر شود، به دیوان عالی کشور می‌رود و به نظرم نقض می‌شود ولی هزینه‌ی سنگینی به کشور وارد خواهد شد”.

علیزاده طباطبایی پیش از این به ایسنا گفته بود: “آخرین دادگاه محمدعلی طاهری در روز دوشنبه (۱۶ مرداد) با حضور نماینده دادستان و ضابطین برگزار شده است. از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر فیلم ها را به همراه قاضی پرونده، وکلای محمدعلی طاهری، نماینده دادستان و ضابطین مشاهده کردیم. فیلم‌ها شامل فیلم‌های کلاس موکلم بود”.

لازم به توضیح است محمدعلی طاهری (۱ فروردین ۱۳۳۵ -کرمانشاه )، بنیان‌گذار طب مکمل ایرانی، فرادرمانی، سایمنتولوژی و نظریهٔ پیوند شعوری است که بنام مؤسسه فرهنگی هنری عرفان حلقه در دهه ۱۳۸۰به ثبت رسیده.

طاهری در بهمن ۱۳۹۰ بر اساس چند اتهام مختلف از جمله توهین به مقدسات و بیان مطالبی که هیچ گونه تخصصی در آنها نداشته و ادعای الهام و دریافت آگاهی و ارائه این دریافت‌ها به دیگران مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان، با توجه به اینکه هیچ فردی حق ندارد بدواً نظریات خود را روی انسان آزمایش کند، به اتهام تحصیل مال نامشروع و پخش غیرقانونی آثار سمعی و بصری و به علت لمس دست بیماران مؤنث بدون اینکه دارای مجوز طبابت باشد، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

محکومیت این زندانی عقیدتی، از بابت حبس دی ماه ۱۳۹۵، به پایان رسید. از طرفی دیگر او بار دیگر به اتهام افساد فی الارض در سال ۱۳۹۴ به اعدام محکوم شد که این حکم نیز در سال ۱۳۹۵ نقض شد.

این زندانی پس از اتمام دوران محکومیت ۵ ساله خود از زندان آزاد نشد و مجددا با اتهام افساد فی الارض به دلیل فعالیت های مشابهی که پیشتر در سال ۱۳۹۰ بابت آنها، محکوم شده بود، متهم شد.

برچسب ها:

زندانیان