نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

قرار بازداشت محمد علی طاهری تمدید شد

13-می-2016

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: وکیل مدافع محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان حلقه که پیشتر دیوان عالی کشور به حکم اعدامش نقص گرفته می‌گوید که دادسرای امنیت دوباره قرار بازداشت طاهری را تمدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمحمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت پرونده طاهری اظهار کرد: “۱۸ اردیبهشت ماه امسال، شعبه بازپرسی دادسرای امنیت، دوباره قرار بازداشت را تمدید کرد که نسبت به این مسئله اعتراض کردیم اما در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، اعتراض ما رد شد”.

وکیل مدافع طاهری با بیان اینکه پنج سال حبس موکلش بهمن سال گذشته پایان یافته است افزود: “موکلم برای اینکه قرار بازداشتش به وثیقه تبدیل شود، مبلغ رد مال یعنی حدود ۹۰۶ میلیون تومان را پرداخت کرد اما قرار بازداشت وی تبدیل نشد”.

علیزاده‌طباطبایی یادآور شد: “پرونده موکل پس از نقص دیوان عالی کشور به حکم اعدام، به دادسرا بازگشته است”.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا نسبت به حکم صادره برای احسان مازندرانی و داود اسدی دو تن از متهمان امنیتی که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ترتیب به هفت و پنج سال حبس محکوم شده‌اند، اعتراض کرده است یا خیر گفت: “قطعاً نسبت به این حکم اعتراض می‌کنیم اما تا ۲۷ اردیبهشت فرصت داریم و هنوز لایحه فرجام‌خواهی خود را تقدیم دادگاه نکرده‌ایم”.

برچسب ها:

زندانیان