نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مدیرکل زندان‌های استان گیلان: مشکلات زندان‌ها به مرز بحران رسیده است

25-آگوست-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان گفت که جمعیت زندانیان استان نسبت به ظرفیت زندان‌ها در شرایط نامطلوبی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سیدحمید حسینی در دیدار با نماینده رهبر در گیلان، اظهار کرد: “در حالی که مشکلات زندان‌های استان به مرز بحران رسیده ما همچنان به احترام ارزش‌ها و اعتبار نظام بدون جنجال از همه مجاری و طرق مختلف در حال رایزنی هستیم و در این مسیر نیاز به حمایت نماینده ولی فقیه به عنوان عالی‌ترین و معنوی‌ترین مقام استان دارینم”.

ویگفت: “در طول شش ماهه اخیر پویایی زندان به سمت خدمات بهتر و امنیت بیشتر بوده است، منابع ما محدودتر شده و جمعیت زندانیان استان نسبت به ظرفیت زندان‌ها در شرایط نامطلوبی قرار گرفته است”.

حسینی افزود: “افزایش بی‌رویه احکام حبس، مصرف مواد مخدر و جرایم ناشی از اعتیاد از جمله سرقت و انحرافات اخلاقی، هجمه فرهنگی و تزلزل بنیان‌های خانواده و مشکلات اقتصادی موجب افزایش تعداد زندانیان شده که این موضوع از سوی رهبر هم در دیدار با مسئولان قضایی کشور از حیث تعداد زندانی مورد تذکر قرار گرفت”.

عضو شورای قضایی استان گیلان رسیدن به خواست رهبر را یک تکلیف دانست و گفت: “بخشی از این صحبت های رهبری معطوف می‌شود به تکلیف سازمان زندان‌ها از جمله انعکاس آثار مخرب حبس، اصلاح مددجویان به گونه‌ای که مانع بازگشت دوباره به جرم نداشته باشند، کاهش اثر نامطلوب زندانیان سابقه‌دار بر متهمان و محکومان جرایم سبک، کمک به خانواده زندانیان در معرض آسیب که بسیاری از این تکالیف با وجود مجاهدت سربازان خاموش نظام و رهبری بر زمین مانده و نیازمند حمایت‌های مسئولان است”.

در این دیدار آقای قربانی با ابراز تاسف در خصوص موضوعات مختلف زندان، تعداد محکومان و متهمان، فضای موجود زندانها، وضعیت بیماری زندانیان و خدمات خانواده زندانیان را مورد سئوال قرار داد و تاکید کرد: “بارها گفته‌ام نباید همه مکافات اعمال افراد را مو به مو تعیین و برای آن حکم صادر شود، اینطوری باشد چیزی برای روز جزا نمی‌ماند”.

زندانیان