نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مدیرکل زندان های استان تهران: انتقال زندان اوین به این زودی امکان پذیر نیست

29-می-2017

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: مدیرکل زندان های استان تهران گفت که امکان انتقال زندان اوین به شهرداری تهران به این زودی ها وجود ندارد و مشخص نیست که این کار اصلا انجام بشود یا نشود. وی در ادامه افزود “انتقال اوین به دلیل وسعت مکان و محل قرار گرفتن زندان و همچنین نوع نگهداری بسیار سخت است”.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، مصطفی محبی درباره چگونگی فرایند انتقال زندان اوین به شهرداری تهران افزود: انتقال اوین به دلیل وسعت مکان و محل قرار گرفتن زندان و همچنین نوع نگهداری بسیار سخت است.

صحبت از خرید ندامتگاه اوین توسط شهرداری و تبدیل شدن این مکان به فضای سبز چند سالی است که مطرح شده است اما اواخر دیماه پارسال اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور این کار را تقریبا منتفی دانست.

جهانگیر گفت: “در ابتدای اجرای این تصمیم سازمان زندانها وشهرداری تهران ،کارشناسانی مشخص شدند اما بعدا کارشناس شهرداری تهران به دلیل اخذ پست دیگری در پست جدید مستقر شد”.

وی افزود: “باوجود اینکه کارشناسان سازمان زندان ها بارها از شهرداری تهران این موضوع را پیگیری کردند اماشهرداری رغبتی نشان نداد و این قضیه به ریاست قوه قضائیه منعکس شد؛ در زمان حاضر هم ممکن است با جاهای دیگر از جمله مجموعه های دولتی که آنها هم متقاضی بودند، مذاکره کنیم که در صورت نهایی شدن این مساله نام آنها را اعلام می کنیم”.

این موضوع درحالیست که سه روز بعد از اظهارات رئیس سازمان زندان ها، معاون برنامه ریزی و توسعه ای شهرداری تهران از علاقه شهرداری برای خرید این زمین، دوباره خبر داد و گفت که اگر سازمان زندان ها برخی از بخش های مشکل دار از نظر سند قطعی در اوین را رفع کند ، شهرداری مایل به خرید این زمین است و بابت آن حاضر است پول نقد بپردازد.

برچسب ها:

زندانیان