نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مرتضوی: شکایت روح‌الامینی فاقد اعتبار است

1-آگوست-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: متهم پرونده تامین اجتماعی و کهریزک گفت که شکایت جدید آقای روح‌الامینی که بیش از ۸ بار در دادگاه به آن رسیدگی شده و قرار منع پیگرد صادر گردیده اساسا فاقد اعتبار بوده و حکم امر مختومه دارد.

به گزرش خبرگزاری ایلنا، سعید مرتضوی متهم پرونده تامین اجتماعی و کهریزک پس از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات این پرونده‌ها با حضور در جمع خبرنگاران گفت: “در جلسه امروز به دو مورد رسیدگی شد و من کلیاتی که افشای اطلاعات غیرعلنی محسوب نمی‌شود را مطرح می‌کنم”.

وی افزود: “یکی از این دو مورد شکایت سازمان تامین اجتماعی بود که با توجه به اینکه در شکایت این سازمان مسائل مختلفی مطرح شد، لازم بود آقای ربیعی وزیر کار و رفاه و امور اجتماعی و همچنین جناب آقای نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی در جلسه حاضر شوند و به ابهامات مربوط به شکایت خود پاسخ دهند”.

مرتضوی ادامه داد: “شکایات سازمان تامین اجتماعی این بود که بنده از مصوبه رییس مجلس شورای اسلامی و رای دیوان عدالت اداری در خصوص تبدیل سازمان به صندوق و بالعکس استنکاف کردم اما من نیز دلایلی ارائه کردم مبنی بر اینکه استنکافی از سوی من صورت نداده بلکه این وزیر کار، ورفاه و امور اجتماعی فعلی و رییس سازمان تامین اجتماعی کنونی هستند که استنکاف کردند”.

سعید مرتضوی ادامه داد: “با توجه به این مطالب، دادگاه آقایان ربیعی و نوربخش را احضار کرد که آنها با عدم حضور خود در دادگاه ، صرفا نماینده خود را فرستادند در حالی که بنا بر قانون ۳۲۶ آیین دادرسی کیفری جدید اگر دادگاه کسی را به عنوان گواه یا شاهد برای حضور در جلسه احضار کند، آنان می‌بایست  شخصا حضور داشته باشند”.

دادستان پیشین تهران یادآور شد: “آنها که زمانی علیه ما شکایت کردند و با شایعه‌پراکنی در رسانه‌ها به تخریب پرداختند، امروز که زمان رسیدگی  فرارسیده به بهانه‌هایی از حضور در دادگاه سر باز می‌زنند”.

مرتضوی تصریح کرد: “موضوعات دیگری نیز که از سوی وزارت کار ، رفاه و امور اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی مطرح شده بود که مغایر با اسناد و مدارک ارائه شده بود و بنده لایحه‌ای را در خصوص لزوم ارائه توضیحاتی از سوی آقای نوربخش و ربیعی تا فردا به دادگاه ارائه خواهم داد و این که جلسه بعدی دادگاه در چه زمانی برگزار شود، نیز به نظر قاضی پرونده بستگی دارد و تا فردا مشخص خواهد شد”.

مرتضوی همچنین با اشاره به پرونده کهریزک افزود: “شکایت جدید آقای روح‌الامینی که بیش از ۸ بار در دادگاه به آن رسیدگی شده و قرار منع پیگرد صادر گردیده اساسا فاقد اعتبار بوده و حکم امر مختومه دارد”.

متهم پرونده کهریزک ادامه داد: “آقای روح‌الامینی به مصاحبه‌های سردار احمدی‌مقدم اسناد کرده‌اند و بنده نیز در دادگاه بنا به همین مصاحبه‌ها که در آن آمده هیچ کدام از کشته‌شدگان در کهریزک و بویژه آقای محسن روح‌الامینی در بازداشتگاه کتک نخورده‌اند بلکه در محل درگیری‌ها مورد ضرب و شتم واقع شده‌اند، از خود در دادگاه دفاع نموده‌ام”.

وی افزود: “این افراد در اغتشاشات خیابانی شرکت کرده بودند و با پلیس درگیر شده‌اند و پلیس آن‌ها را دستگیر نموده و من هیچ دخالتی در دستگیری این افراد نداشتم”.

مرتضوی خاطرنشان کرد: “سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده که هیچ کدام از کشته‌شدگان و به ویژه آقای روح‌الامینی در بازداشتگاه کهریزک زخمی نشده و زخم‌ها و جراحات آنها مربوط به زمان بازداشت در کهریزک نیست، بلکه این جراحات به پیش از اعزام آنها به کهریزک مربوط می‌شود”.

وی با بیان اینکه یکی از استنادات دادسرا گزارش سازمان پزشک قانونی است، خاطرنشان کرد: “من این گزارش را ارائه کردم که در آن تاکید شده بود زخم‌ها مربوط به اغتشاشات پیش از ۱۸ تیرماه است”.

مرتضوی در پایان مدعی شد : “هم من به عنوان کسی که با این فتنه مبارزه کرده است و هم آقای روح‌الامینی خسارت بسیاری پرداخت کرده‌ایم که البته خسارات وارده به آقای روح‌الامینی به مراتب سنگین‌تر است. اما من هم در شش سال اخیر در عذاب بوده‌ام و این درحالی است که مقصران اصلی که پشت صحنه بودند، پاسخگو نیستند”.

زندانیان