نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مرگ پرابهام یک شهروند در بازداشتگاه کلانتری اصفهان

21-مارس-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: محسن ملکی، شهروند اصفهانی که در رابطه با جشن چهارشنبه سوری بازداشت شده بود، بصورت پر ابهامی در بازداشتگاه کلانتری ۱۶ اصفهان درگذشت، خانواده وی مدعی هستند بر روی پیکر وی آثار ضرب و شتم مشاهده شده است.

به گزارش هرانا، محسن ملکی، ۲۶ ساله، متاهل و ساکن اصفهان که به بهانه پیشگیری از ارتکاب جرم پیش از فرارسیدن جشن چهارشنبه سوری بازداشت شده بود، در بازداشتگاه کلانتری ۱۶ اصفهان بصورت پر ابهامی فوت نمود و پیکرش در روز جمعه به خاک سپره شد.

پروانه شیرانی، مادر آقای ملکی با تایید این موضوع در گفتگو با گزارشگر هرانا، افزود آقای ملکی فاقد بیماری خاصی بوده و روز سه شنبه ۲۶ اسفندماه توسط نیروی انتظامی وابسته به کلانتری ۱۶ اصفهان بازداشت و به بازداشتگاه این کلانتری منتقل شد، خانم شیرانی به گزارشگر هرانا گفت”سه شنبه با محسن ملاقات کردیم و حالش خوب بود اما چهارشنبه صبح خبر فوت او را به ما دادند”.

به گفته خانواده آقای ملکی نیروهای انتظامی و بیمارستان خورشید که نامبرده احتمالا در آنجا فوت نموده، از ارایه مدارک و گزارشات پزشکی مربوط به آنان خودداری کرده اند.

محسن ملکی، کارگر ۲۶ ساله به دلیل داشتن سابقه بازداشت در سال ۸۹ موظف بوده است هر سال خود را پیش از چهارشنبه سوری به کلانتری معرفی کند، با اینکه امسال حاضر به این اقدام نشده در خیابان و توسط نیروی انتظامی بازداشت شده است.

تا کنون مقامات دولتی و نیروی انتظامی در خصوص این مرگ مشکوک سکوت کرده اند. خانواده آقای ملکی مدعی هستند که بر پیکر نامبرده آثار مشهود ضرب و جرح را مشاهده کرده اند.

لازم به یادآوری است مرگ مشکوک زندانیان و بازداشت شدگان در زمان بازداشت مسبوق به سابقه بوده است و در مواردی نیز نهادهای مربوطه قتل بر اثر ضرب و شتم یا عملکرد مامورین را پذیرفته اند، هر چند اکثر این قبیل پرونده ها هیچگاه به درستی مورد تحقیق و بررسی قرار نگرفه است و عاملین آن به مجازات نرسیده اند.

برچسب ها:

زندانیان