نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مسعود پدرام آزاد شد

23-می-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: مسعود پدرام، از زندانیان سیاسی، با پایان دوره محکومیت خود پس از ۴ سال از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کلمه، دکتر مسعود پدرام، پژوهشگر علوم سیاسی و از اعضای شورای فعالان ملی مذهبی بعداز ظهر امروز شنبه دوم خرداد، با پایان دوره محکومیت چهار ساله اش از بند ۳۵۰ زندان اوین آزاد شد.

مسعود پدرام، بیست و یکم آبان ۱۳۹۰ جهت اجرای حکم سه سال حبس مربوط به بازداشت گسترده فعالان ملی مذهبی در سال ۷۹ توسط نیروی اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، حکمی که بر اساس قانون، با توجه به مرور زمان، قابل اجرا نبود.

چندی بعد و با پرونده سازی بازجویان اطلاعات سپاه حکم یک سال حبس تعزیری دیگر نیز به اتهام تبلیغ علیه نظام علیه این زندانی سیاسی صادر و اجرا شد.

این فعال ملی مذهبی که حدود شش ماه از دوره محکومیت خود را در سالهای ۷۹ و ۸۰ در بازداشتگاه عشرت آباد سپاه، گذرانده بود و به علاوه برای پنج سال از حقوق اجتماعی محروم شده است، امروز دوم خرداد با پایان یافتن دوره محکومیت چهارساله اش، از بند ۳۵۰ زندان اوین آزاد شد.

تالیف «سپهر عمومی روایتی دیگر از سیاست: نظریات آرنت و هابرماس»، «روشنفکران دینی و مدرنیته در ایران پس از انقلاب» و ترجمه کتاب «زندگی و زمانه دموکراسی لیبرال» از جمله آثار منتشر شده مسعود پدرام است.

برچسب ها:

زندانیان