نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مصطفی عزیزی، خردادماه دادگاهی می‌شود

8-آوریل-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: دادگاه رسیدگی به اتهامات مصطفی عزیزی، نویسنده و تهیه کننده‌ی سرشناس که بیش از دو ماه است در زندان اوین به سر می‌برد، خردادماه برگزار خواهد شد.

به گزارش هرانا، ۱۱ خردادماه سال جاری، مصطفی عزیزی به اتهامات تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، توهین به رهبری و توهین به بنیان گذار جمهوری اسلامی در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه خواهد شد.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “مسئولان خاطر نشان کرده‌اند امکان آزادی آقای عزیزی با تودیع وثیقه قبل از برگزاری دادگاه، وجود ندارد.”

مصطفی عزیزی، نویسنده و تهیه کننده‌ی سرشناس تلوزیون ۱۲ بهمن ماه سال ۹۳ بازداشت و به انفرادی‌های بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. وی پس از تحمل ۳۳ روز حبس در بند ۲ الف تحت مدیریت سپاه پاسداران، اواسط اسفندماه به بند ۸ سالن ۷ زندان اوین منتقل شده است.

گفتنی ست آقای عزیزی مقیم کشور کانادا است و برای دیدار با خانواده‌ی خود به ایران سفر کرده بود که یک ماه پس از بازگشت، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

مصطفی عزیزی، نویسنده و تهیه‌ کننده‌ی سابق برنامه‌های تلویزیونی ایرانی است که در دهه‌ی ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ مسابقه‌ی تلاش و مجموعه‌ی تلویزیونی مسافر و راه بی پایان را که از برنامه‌های پربیننده‌ی تلویزیون بودند تهیه کرد.

عزیزی عضو آسیفای بین‌المللی است و چهار سال مدیرعامل آسیفای ایران (انجمن بین‌المللی سازندگان و دوست‌داران فیلم‌های انیمیشن است) بود.

برچسب ها:

زندانیان