نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ممانعت از حضور یاشار دارالشفا در مراسم عروسی برادرش

18-آگوست-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: یاشار دارالشفا، زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین با ممانعت مسولان این زندان از شرکت در مراسم عروسی برادرش بازماند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، در حالی که مراحل اداری مرخصی چند ساعته‌ی وی از یک ماه پیش در دادستانی تهران طی شده و مسولان قول مرخصی وی را به خانواده‌اش داده بودند، این فعال سابق دانش‌جویی در نهایت موفق به شرکت در مراسم عروسی برادرش، کاوه دارالشفا نشد.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در همین خصوص به گزارشگر «نفس در قفس» گفت: «در حالی که تمامی خانواده‌ی یاشار منتظر حضور وی در تالار عروسی بودند، وی به دلیل نبود مامور اعزام در زندان اوین از شرکت در این مراسم بازماند.»

یاشار دارالشفاء به جرم اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی و توهین به رییس‌جمهور در دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال و نیم حبس تعزیری تبدیل شد.

وی ابتدا در ۱۳ آبان ۸۸ دستگیر شده و بیست روز در زندان اوین بود، سپس در بهمن ماه ۸۸ به همراه ۶ تن از اعضای خانواده‌اش احضار و نزدیک به چهل روز را در زندان اوین در بازداشت بود.

او از جمله زندانیانی است که در وقایع ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۳ بند ۳۵۰ زندان اوین مورد ضرب و شتم ماموران گارد زندان قرار گرفته و به انفرادی‌های بند ۲۴۰ اوین منتقل شده بود.

در پی این وقایع، کاوه دارالشفا نیز بازداشت و تا روز ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت بود.

زندانیان