نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ممانعت مسئولان زندان از اعزام زندانی سیاسی کیوان صمیمی به بیمارستان

9-فوریه-2012

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: کیوان صمیمی که مدت هاست در زندان رجایی شهر از ناراحتی کبد رنج می برد با وجود تاکید پزشکان مبنی بر ضرورت اعزام فوری وی به بیمارستان مسئولان زندان رجایی شهر از انجام این کار ممانعت می کنند.

 

تارنمای کلمه گزارش داده است که کیوان صمیمی، روزنامه نگار زندانی و فعال ملی – مذهبی که به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده و حدود دو سال و نیم است که در حبس به سر می برد به اذعان هم بندیانش به لحاظ وضعیت جسمی از چند ماه پیش دچار مشکل کبد و بیماری های مشکوک دیگری شده است.

 

در حالی که پزشکانی که کیوان صمیمی را معالجه کرده اند تاکید بر اعزام وی به بیمارستان داشته اند و در این رابطه تایید دادستانی تهران نیز افزوده شده است تا کنون به دلایل نامعلوم مسئولان زندان رجایی شهر مانع از اعزام این فعال سیاسی دربند شده اند.

 

در مورد مشابه دیگری جعفر اقدامی نیز که دچار کمردرد حاد شده بود از اجرای دستور پزشکی مبنی بر معالجه در بیمارستان ممانعت به عمل آمد.

 

فرزندان صمیمی چندی پیش در نامه ای به رییس قوه قضاییه خواستار اعطای مرخصی به پدر زندانی و بیمار خود شده بودند.

 

کیوان صمیمی، روزنامه نگار زندانی، هشتم آذر ماه سال ۸۹ از زندان اوین به زندان رجایی شهر منتقل شد. او تاکنون در طول مدت بازداشتش بارها دست به اعتصاب غذا زده است. او یک بار آن هم در بهار سال ۸۹ از مرخصی استفاده کرد، اما بعد از آن از هرگونه مرخصی محروم بوده است.

 

کیوان صمیمی، مدیرمسئول روزنامه توقیف شده ی «نامه» و عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات است. او همچنین عضویت در کمیته پیگیری بازداشت های خودسرانه و دفاع از حق تحصیل را در پرونده کاری خود دارد. او از زندانیان سیاسی در دوران نظام شاهنشاهی بوده است.

زندانیان