نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ممانعت مسئولان قضایی از آزادی محسن میردامادی با وجود پایان محکومیت

21-می-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: حکم شش سال حبس دکتر محسن میردامادی، چهارشنبه سی ام اردیبهشت به اتمام رسید و در این روز وی باید آزاد می شد ولی برخلاف قانون مسئولان ذیربط از آزادی وی خودداری کردند.

به گزارش کلمه، با آنکه ششمین سال از محکومیت حبس دبیرکل دربند جبهه مشارکت ایران اسلامی به پایان رسیده است، مسئولان قضایی از آزادی وی ممانعت می کنند.

محسن میردامادی، زندانی سیاسی و نماینده تهران در مجلس ششم، چند روز پس از انتخابات ۸۸ بازداشت و از سوی قاضی صلواتی به عنوان اقدام علیه امنیت ملی کشور به ۵ سال و نیز به عنوان تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس محکوم شد.

بر اساس قانون مجازات اسلامی مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۲ از این دو حکم تنها حکم اشد یعنی پنج سال قابل اجرا بود و طبق این قانون لازم الاجرا میردامادی حتی بایستی یک سال پیش آزاد می شد ولی مسئولان قضایی این قانون قطعی را اجرا نکردند و به مدت یک سال این فعال سیاسی اصلاح طلب را به صورت غیرقانونی در حبس نگاه داشتند.

اینک پس از گذشت یک سال دیگر و حتی با اتمام شش سال حبس، هنوز مسئولین از آزاد کردن این زندانی سیاسی خودداری کرده اند و خود را به هیچ کس نیز پاسخگو نمی دانند.

برچسب ها:

زندانیان