نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مهدی رجبیان به زندان اوین بازگشت

4-دسامبر-2016

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: مهدی رجبیان هنرمند زندانی که پس از اعتصاب غذای ۳۰ روزه برای درمان به مرخصی آمده بود، در حالی که دوره درمانش کامل نشده بود، امروز به زندان اوین بازگشت.

به گزارش تارنمای «خبرنگاری جرم نیست»، مهدی رجبیان در صفحه فیس بوکش نوشت: «خواستن که فردا خودم رو به زندان معرفی کنم ولی متسفانه درمان را نتوانستم کامل کنم، این چند روز هم فقط بیمارستان بودم و به جز خون ریزی ادامه دار معده بنده تازه چهل درصد از بینای چشم من بخاطر اعتصاب غذای که پانزده کیلو کاهش وزن داشت رفت و بیماری عصبی به دلیل اعتصاب دارویی در اوج خودش به ما عصا داد، حسین هم که اصلا وضیعت خوبی نداره ولی با او و همه لب دوختگان بودن خود سنگریست که سربازانش زخمی و خسته اما پر از غروراند، که ما را فراموش نکنید…

خداحافظ.»

مهدی رجبیان به همراه برادرش حسین رجبیان و یوسف عمادی، در مهرماه سال ۹۲ در استودیو و دفتر کارشان بازداشت شدند و هر سه نفر پس از تحمل دو ماه انفرادی در بند دو الف سپاه پاسداران با وثیقه دویست میلیون تومانی آزاد شدند.

این سه هنرمند پس از بررسی پرونده آنها در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران، هرکدام به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده‌اند، و اتهام آنها «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به مقدسات» عنوان شده است.

پس از آن در آذرماه ۹۴ اعلام شد که این سه هنرمند هر یک به شش سال زندان محکوم شده‌اند. حکمی که در اسفند ماه و پس از برگزاری دادگاه تجدید به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی برای هر یک، تغییر کرد. آنها از ۱۶ خرداد امسال در زندان اوین هستند.

گفته می‌شود دلیل اصلی تعقیب این سه هنرمند راه‌اندازی یک سایت موسیقی زیرزمینی، با عنوان «برگ موزیک» برای «تولید، انتشار و معرفی موسیقی زیرزمینی ایرانی» است.

زندانیان