نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ناصر هاشمی راد برای اجرای حکم یازده سال زندان بازداشت شد

26-نوامبر-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: ناصر هاشمی راد عضو شورای فعالان ملی-مذهبی روز دوشنبه از سوی اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و روانه زندان شده است.

به گزارش ملی-مذهبی دکتر ناصر هاشمی دانش آموخته اقتصاد در طول یک سال گذشته برای اجرای حکم یازده ساله اش  تحت فشار بازجوی خود قرار داشته و سرانجام بر اثر همین فشارها وی روانه زندان شده است.

این فعال ملی-مذهبی  به اتهام تاسیس شورای فعالان ملی-مذهبی در دادگاه بدوی به ۱۱ سال زندان محکوم شد و پس از تایید در دادگاه تجدید نظر از روز دوشنبه برای اجرای حکم ناعادلانه خود به زندان منتقل شده است.

ناصرهاشمی راد که فارغ التحصیل دکترای اقتصاد از دانشگاه های آمریکا و هند است از ابتدای سال ۱۳۹۰ در رابطه با عضویت در شورای فعالان ملی – مذهبی توسط بازجویان اطلاعات سپاه بار‌ها مورد بازجویی قرار گرفته بود.

هاشمی راد، پیش از این در سال ۱۳۹۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در دی ماه همان سال به اتهام تبلیغ علیه نظام در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب توسط قاضی پیرعباسی محاکمه شد، اما حکمی به وی ابلاغ نشد.

وی  به دنبال احضار به شعبه دو دادسرای اوین  در مرداد ۹۲ بازداشت و روانه بند ۳۵۰ زندان اوین شد و و در شعبه دو دادسرای اوین بر اساس ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی اتهام تشکیل گروه غیرقانونی، به وی تفهیم شد. اما بلافاصله آزاد شد و از آن زمان تحت فشار بازجوی خود برا اجرای حکم قرار داشته است.

حکم  یازده سال زندان در حالی به وی ابلاغ شد که پیش از این در شهریور سال جاری سایت امنیتی مشرق نیوز در خبری عجیب و اختصاصی از قطعی شدن حکم این فعال ملی-مذهبی در دادگاه تجدید نظر به اتهام نقش آفرینی در آنچه که این سایت امنیتی “حوادث فتنه” نامیده خبر داده بود.

فشار به فعالان ملی مذهبی در شرایطی دو چندان شده که قبل از هاشمی راد  نیز روئین عطوفت از فعالان ملی-مذهبی به ده سال زندان محکوم شده بود.

تایید حکم رضا آقاخانی، صدور وثیقه ۵۰۰ میلیونی برای دکتر رفیعی، صدور حکم ده ساله برای روئین عطوفت،اجرای حکم دکتر غروی به رغم بیماری، اخراج دکترمیکائیل عظیمی از دانشگاه سمنان ، احضار نرگس محمدی و بازجویی از وی تنها گوشه هایی از فشار نیروهای امنیتی بر ملی-مذهبی ها هستند.

این در حالی است که برخی از فعالان ملی-مذهبی دیگر نیز یا منتظر صدور حکم دادگاه  تجدید نظر هستند یا پرونده آنها در دادگاه بدوی جریان دارد و هنوز احکام آنها رسانه ای نشده است.

ضمن آنکه بسیاری دیگر از فعالان ملی-مذهبی از جمله دکتر رجایی، دکتر مدنی، دکتر پدرام، کیوان صمیمی، دکتر احمد زیدآبادی، مهندس امیر خرم، مسعود صادقی، عماد بهاور، جعفر گنجی،…در زندان به سر می برند و دوران محکومیت خود را می گذارنند.

برچسب ها:

زندانیان