نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

همسر قاسم شعله سعدی، وکیل و نماینده سابق مجلس: او به مداوای سریع نیاز دارد

12-آگوست-2011

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: همسر قاسم شعله سعدی، استاد دانشگاه، وکیل دادگستری و نماینده پیشین مجلس در گفت وگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از اتهام تازه به همسرش و ابتلای او به بیماری زونا و فلج شدن انگشتان دست چپش در بند ۳۵۰ زندان اوین خبر داد. سهندژ سعدی با ابراز نگرانی از وضعیت سلامت همسرش گفت که علیرغم گفته های پزشک بهداری زندان آقای سعدی هنوز برای معاینه به خارج از زندان منتقل نشده است.سهندژ سعدی به کمپین گفت:«من درخواستم این است که به وضعیت زندانیان رسیدگی کنند و اگر گزارشگر ویژه سازمان ملل به ایران آمد از زندانیان سیاسی و خانواده هایشان دیدن کند و خواسته هایشان را بپرسد و ببیند در چه وضعیتی به سر می برند.»

 

سهندژ سعدی، همسر قاسم شعله سعدی به کمپین گفت:« هفته گذشته توانستم پس از پنج ماه او را حضوری ملاقات کنم، تمام بدنش جوش های قرمز زده بود و حالش اصلا خوب نبود، گفت که به زونا مبتلا شده است.همین طور دست چپش تقریبا از کار افتاده و فلج شده است. سال ۸۱ که در زندان بود نخاش در بازجویی ها آسیب دید و کار افتادگی دستش اثرات همین ضایع است که نیاز به دکتر اعصاب دارد اما علیرغم گفته های پزشک بهداری زندان اوین او به خارج از زندان برای معاینه فرستاده نمی شود.»

 

قاسم شعله سعدی، وکیل، استاد روابط بین الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و نماینده دوره سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۴ فروردین ماه امسال در فرودگاه مهرآباد در حال بازگشت از شیراز به تهران بازداشت شد. او قبلا نیز در سال ۸۱ به اتهام نوشتن نامه انتقادی به آیت الله خامنه ای ۳۶ روز در بازداشت بود. آقای شلعه سعدی هم اکنون در زندان اوین در حال گذراندن حکم دو سال و نیم حبس است

 

سهندژ سعدی در خصوص پیگیری هایش گفت:« خود آقای سعدی با توجه به گفته های دکتر زندان برای مرخصی از داخل زندان پیگیری کرد اما جوابی نگرفت. من هم نامه ای به دفتر دادستانی تهران بردم و خواستم تا او را ملاقات کنم و درباره وضعیت همسرم حرف بزنم که مسئول دفتر نامه را نپذیرفت و گفت آقای دادستان گفته هیچ نامه ای را قبول نکنم.»

 

سهندژ سعدی در خصوص اتهامات و دلیل در زندن بودن وی گفت: «ایشان دو پرونده دارند. اتهام اول به دلیل نوشتن نامه سرگشاده به رهبر انقلاب اسلامی بود که شش سال پیش برایش حکم یکسال و نیم زندان صادر شد اما آقای شاهرودی در آن زمان دستور توقف حکم را دادند و گفتند اجرای حکم شرعی و قانونی نیست و باید ماده ۱۸ اعمال شود. در ۱۴ فروردین ماه امسال دوباره او را به اتهام تشویش اذهان عمومی بازداشت کردند و در نهایت به ۱ سال زندان و ده سال محرومیت از وکالت و تدریس محکوم کردند. اکنون با یکسال ونیم حبس قبلی مجموعا به دو سال ونیم حبس محکوم شده است در حالیکه دستور شاهرودی درباره پرونده اول او اجرا نشده و ماده ۱۸ در آن پرونده اعمال نشده است. به نظر ما یکسال ونیم زندان او غیر قانونی است. در حال حاضر هم پرونده سومی برایش تشکیل شده که درست در جریانش نیستم و گفته اند که او باید برای دفاع به دادگاه برود.»

 

سهندژ سعدی با اظهار اینکه باید قوه قضاییه عدالت را رعایت کند به کمپین گفت:«درخواست من از قوه قضاییه این است که عدالت را رعایت کنند و از آقای لاریجانی تقاضا دارم احکام صادره را درست بررسی کنند. چرا خانواده و کیل نمی توانند پرونده زندانیان را مطالعه کنند؟ ما هیچ گونه اطلاعی از پرونده های زندانیان نداریم. خودشان می گویند باید ما قانونمند باشیم من هم تقاضا دارم که واقعا قانون مند رفتار کنند و قانون را اجرا کنند.»

برچسب ها:

زندانیان