نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

همسر هاشم خواستار، معلم زندانی زندان وکیل آباد مشهد را به جهنم توصیف کرد

8-ژوئن-2011

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس :هاشم خواستار، رییس کانون صنفی معلمان مشهد که اکنون در زندان وکیل آباد مشهد به سر می برد به دنبال نوشتن نامه های افشاگرانه از شرایط غیر انسانی و اعدام های پنهانی این زندان از روز پنجشنبه هفته گذشته به بند جرائم قتل و مواد مخدر منتقل شده است. صدیقه مالکی، همسر این زندانی عقیدتی با اظهار نگرانی از حال او گفت: « دو روز پس از آنکه آقای خواستار از بند زندانیان عقیدتی به بند ۵ که مربوط به قاتلان و جرم های دیگراست، منتقل شد من به دادگاه انقلاب رفتم تا علت انتقال او را بپرسم که یکی از مسولان به من گفت به دلیل اینکه ایشان نامه های درباره وضعیت زندان وکیل آّباد مشهد نوشته است به بند دیگری منتقل شده تا اتفاق های دیگری هم که در این زندان می افتد را از نزدیک لمس کنند. البته ایشان گفتند که شما بروید ما خودمان دوباره آقای خواستار رابه بند زندانیان عقیدتی بر می گردانیم که فعلا اتفاقی نیفتاده است.»

 

هاشم خواستار، مهندس کشاورزی، معلم بازنشسته و رئیس کانون صنفی معلمان مشهد که در هنرستان کشاورزی تدریس می کرد، در تاریخ ۲۵ شهریور ۸۸ در پارک ملت مشهد، در حال پیاده روی دستگیر و به زندان وکیل آباد مشهد، منتقل و در دادگاه بدوی به شش سال حبس، محکوم شد. حکم او در دادگاه تجدید نظر به دوسال زندان تعزیری کاهش یافت. او تا به حال سه نامه به رییس قوه قضاییه در خصوص وضعیت نامناسب و غیر انسانی و اعدام های پنهانی زندان وکیل آباد مشهد نوشته است.

 

صدیقه مالکی در خصوص وضعیت همسرش گفت:« به گفته آقای خواستار بند ۵ بسیار شلوغ است و ایشان روی زمین و به قول خود زندانی ها کف خواب هستند. در اتاقی که ۱۵ تخت دارد ۶۰ نفر زندگی می کنند، ۱۵ نفر روی تخت می خوابند، ۸ نفر روی زمین و بقیه در راهروها هستند. با این جمعیت همیشه بند پر از سر وصدا است و محیطش کثیف و پر از دود..برای دستشویی و حمامش همیشه صف بسته اند و خلاصه چه بگویم! اگر توصیف جهنم را شنیده اید می توانید درباره زندان وکیل آباد مشهد هم آن را به کار ببرید.»

 

همسر هاشم خواستار گفت: « وقتی بند آنقدر شلوغ باشد مسلما برخورد هم پیش می آید. چون می دانند که ما خیلی نگرانشان هستیم چیزی نمی گویند و مرتب می گویند نگران نباشید همه چیز خوب است. اما کسی که قبلا در آن بند زندانی بوده به ما گفت آنقدر بند شلوغ است که مرتب زندانیان پای یکدیگر را لگد می کنند و یا یکهو کسی بلند می شود و لیوانش را سمت دیگری پرت می کند و خلاصه دعوا زیاد پیش می آید. در آن بند خیلی ها حکم اعدام یا حبس ابد دارند بنابراین عصبی هستند و من نمی دانم اگر خدای نکرده اتفاقی برای همسرم بیفتد چطور مسولان می خواهند جوابگو باشند.»

 

همسر هاشم خواستار با اظهار اینکه همسرش پس از عمل جراحی تا کنون موفق به دریافت مرخصی نشده است، گفت:« من نگران بیماری ایشان هستم، او به شدت ضعیف شده است، قبل از اینکه به زندان برود ۸۷ کیلو بود اما اکنون حدود ۶۰ کیلو است. ایشان مریض هستند درحالیکه قبل از اینکه به زندان بروند سالم بودند. فشارخونش بالاست .در ملاقاتی ها وقتی از حالش می پرسم می گوید هنوز پس از عمل خوب نشده است.و علیرغم تقاضای های ما پس از عملش حتی برای یک روز هم به مرخصی نیامد. »

برچسب ها:

زندانیان