نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وخامت حال محمدرضا پورشجره و مخالف مسئولین با مرخصی استعلاجی وی

26-آگوست-2012

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: طی ۱۲ روز گذشته محمدرضا پورشجره (سیامک مهر) وبلاگ نویس زندانی در زندان ندامتگاه مرکزی کرج دچار خونریزی شدید کلیه گشته و مسئولین از اعطای مرخصی استعلاجی و اقدامات در مانی مناسب طفره می‌روند.
به گزارش هرانا، محمدرضا پورشجره (سیامک مهر) وبلاگ نویس زندانی در زندان ندامتگاه مرکزی کرج طی ۱۲ روز گذشته دچار خونریزی شدید کلیه شده و زمانی که به بهداری زندان مراجعه نموده پزشکان بهداری دستور انجام سونوگرافی وی در خارج از زندان را صادر نمودند که مسئولین از اعزام وی به بیمارستانی مجهز در خارج زندان و یا مرخصی استعلاجی وی تا کنون طفره رفته‌اند. 

پزشکان بهداری بدلیل عدم تشخیص دقیق بیماری وی نتوانستند برای وی داروی مسکن تجویز نمایند و این زندانی سیاسی از درد شدید کلیه بشدت رنج می‌برد

یکی از بستگان این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: “سیامک دوبار درخواست مرخصی استعلاجی کرده یکی در ۱۴ فروردین و دیگری در ۱۷ مرداد که با توجه به گذراندن ۱/۲ حبسش این از لحاظ قانون هم درست است ولی هر دوبار اجازه ندادند. دفعه پیش که نامه مرخصی وی را بردیم پیش نجفی دادیار ناظر بر زندان او به ما گفت: ما حتی ۱روز هم برای محمدرضا پورشجره مرخصی نمی‌دهیم. من از آدمی با این جرم‌ها می‌ترسم و برای خودم دردسر درست نمی‌کنم. شما هم بیدلیل اینقدر تلاش نکنید.”

لازم به یاد آوری است، سیامک مهر از بیماریهایی همچون ضعف بینای، دیسک کمر، نارسایی کلیوی، درد معده و همچنین سوء تغذیه رنج می‌برد.

گفتنی‌ است، محمدرضا پورشجره در تاریخ ۳۰ آذر ماه سال گذشته در شعبه ۱۰۹ دادگاه انقلاب کرج که به ریاست قاضی غلام سرابی برگزار شد، به اتهام سب‌النبی و توهین به مقدسات محاکمه شده بود.

این وبلاگ نویس با تبرئه از اتهام سب النبی به اتهام توهین به مقدسات بنابر ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی به یک سال حبس محکوم شد.

این در شرایطی است که پورشجره پیش‌تر از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به سه سال زندان محکوم شده بود.

این زندانی سیاسی همچون پرونده قبلی خود به حکم صادر شده به خاطر عدم وجود رعایت قانون در دادگاه‌های قوه قضاییه اعتراضی نکرده است.

محمدرضا پورشجره (سیامک مهر) در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۱۳۸۹ در منزل مسکونی خود در شهر کرج بازداشت شد. او بعد از بازداشت به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر منتقل و مدت هفت ماه در سلول انفرادی مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفت که این فشار‌ها موجب آسیب‌های جسمی بر روی وی شده بود.

زندانیان